hallo, ik heb dus een probleem met mijn robot. De doelstelling ervan is dat wanneer deze tegen iets aan rijdt deze dan achteruit rijdt voor bepaalde tijd. De robot werkt met een zwenkwiel.
Het probleem met mijn schakeling is voor het ogenblik dat de motors soms niet werken, alleen 1 motor die werkt en alleen 1 motor die omkeert van draaizin. Tevens gebeurt het dat de motor toch werkt maar als de schakelaar wordt ingedrukt dat deze enkel omkeert van zin zolang deze is ingeschakeld. Als deze niet meer is ingeschakeld wil deze dan zelfs niet meer in de andere draaizin draaien.
hier is een schema:
Misschien is het handig om er ff component typen erbij te zetten. Om wat voor timer gaat het bijvoorbeeld (555?)
Klein vraagje van mijn kant:
* wat is een SRC?
* wat is een inventor? (inverter miss.?)
De timers zijn inderdaad IC555 type en de SRC zijn gewone relais die schakelen bij 12 V, de inventor moet de 2 motor van draaizin omschakelen, Groetjes
uuhm... pin nummers? pin aanduidingen? sorry maar voor mij is het schema te onduidelijk. Zoals ik het zie zou je robot helemaal niet kunnen rijden. Ik denk dat je je relais gebruikt als 2x H-brug, maar dat kan ik er niet duidelijk uit opmaken.
Succes
Ziet eruit alsof het in paint getekend is?
Maar met dit schema zijn we niks, geen typenummers, pin aanduidingen,...