Beste leden,

Ik heb mijn geluidsignaal (uitgang naar mijn luidsprekertjes)van mijn MP3 spelertje via een verloopkabeltje aangesloten op mijn intercom van mijn motorfiets (behr)op de ingang die voorzien is om het signaal van een luidspreker van een radio aan te sluiten, daarbij heb ik hetvolgende probleem dat de versterker van mijn MP3 niet krachtig genoeg is en dat ik de muziek niet meer kan horen in mijn helm als ik harder dan 30 KMh rij en mijn MP3 ingesteld staat op maximum volume.

Weet er iemand een sipele oplossing om dat signaal te versterken zodat het wel goed hoorbaar is in mijn helm?

Mag of kan ik hetvolgende schema gebruiken daarvoor (zie link) http://www.circuitsonline.net/circuits/view/3 boordspanning motorfiets is ook 12 V maar het mag liefst niet te groot zijn want anders kan ik het niet kwijt in mijn moto

mvg. Badman

Als je motorfiets een signaal op lijnniveau verwacht (ongeveer 1 volt) en je mp3-speler geeft een signaal om een koptelefoon mee aan te sturen, (max. 0.1 volt) dan kan het kloppen dat je te weinig geluid hebt...

Kijk hier:
http://www.tangentsoft.net/audio/cmoy-tutorial/
maar eens voor een goede oplossing :)

Je moet waarschijnlijk zelf nog wel wat weerstanden berekenen voor de gain...

als je een helm op hebt en je wilt luidsprekers die hard genoeg gaan dat jij het goed hoort maak je genoeg herrie om buurtbewoners over de zeik te helpen.
ik zou je aanraden om goede in ear oordopjes te kopen die goed blijven zitten onder je helm

Bedank om mij te helpen

Geluid van de uitlaat van de motor is normaal hoor :) maar met oordopluidsprekertjes is het niet te doen om lange afstanden te rijden, enorm veel pijn aan de oortjes in de helm, vandaar een versterkertje gewenst is

In het schema van de link zie ik dat dat met batterijvoeding is, heb je niks dat ik kan voeden via de motorfiets zelf??

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (19%)]

Is het niet mogelijk de ingang van de intercom wat gevoeliger te maken ? Allicht zit er gewoon een verzwakker.

aangezien ik nog geen of weinig ervaring heb in elektronica wist ik dat niet te vinden nadat ik de stuurdoos van de intercom opengevezen had. Weet niet naar wat te zoeken, allemaal kleine componenten op de printplaat, geen gewone weerstanden e.d. meer te vinden.Ook geen potmeter om de gevoeligheid in te stellen.

Aangezien ik een hobbycursus van elektronica gevolgd heb en dit volledig thuis en dus geen ervaring in de praktijk lijkt mij dit moeilijk, mss is dat niet zo.

Weet jij mss hoe?

alvast bedankt

Eventjes feedback,

heb ondertussen het schema op print gesoldeerd en het werkt prima!!!

lukt heel goed in de motor en heb de batterijen vervangen door voeding via de motor mits enige aanpassing

Aan iedereen een welgemeende dank.

Zo leer ik als beginner enorm veel