Ik vroeg mij af of iemand mij een kleine (enkele centimeters) luidspreker kan aanraden?
Deze zou het volledige woord 'kiekeboe' moeten afspelen wanneer één van de twee drukknoppen ingedrukt wordt en mag dit enkel herhalen wanneer het volledige woord afgespeeld is en nogmaals een schakelaar ingedrukt wordt.
Gezien ik geen electricien ben is het mogelijk dat de schakeling hieronder niet correct is.

Dank bij voorbaat!

http://i187.photobucket.com/albums/x307/Dansercoer/Circuit.jpg

als je bij dit schemaatje het knopje indrukt zou de conus van de luidspreker naar boven schieten, en als je m loslaat schiet ie weer naar beneden.

Uranium, erg bedankt voor de tip!
Zou dit normaal gespreksniveau (60dB) aankunnen?

Alexander, onder het motto beter iets dan niets heb ik het volledige luidspreker-systeem zoals beschreven voorgesteld d.m.v. één (verkeerd) symbool. Heb je mss idee hoe ik de schakeling aanpas in functie van bv. Uranium's speaker?

Indien Dansercoeur in staat is om zelfstandig te denken, zou hij zich misschien de vraag kunnen stellen waar in dit schema dan het woord kiekeboe vandaan moet komen?

Misschien een kabouter die het influistert? Of waarschijnlijker, een troll? Met het slechte weer komen die uit de grond gekropen.

Als je kiekeboe wil laten horen, dan zal je toch een schakelingetje tussen de batterij en de speaker moeten zetten die daarvoor dient.
Er zijn misschien wel bouwpakketjes die zoiets kunnen, dat zou je een moeten nagaan bij bvb Conrad ofzo.
Ik weet dat er van die soundICs bestaan/bestonden, daar heb ik ooit eens iets van gelezen, met een aantal voorgeprogrammeerde geluidjes in, maar typenummers kan ik niet geven.

- - big bang - -

Het is de bedoeling dat die 'kiekeboe' van een bepaalde persoon komt, er zal dus zeker een microfoon aan te pas komen, rechtstreeks in de schakeling of met een PC opgenomen en dan in het IC geladen. Het versterkertje kan mss ook wel in het IC geïntegreerd worden?
Spijtig genoeg gaat mijn kennis niet tot op het niveau van IC's, bedankt voor de Conrad-tip dus!

misschien is dit iets leuks om te proberen

Wel, voila, daar heb je er al 1. Een Velleman Kitje

- - big bang - -

TS, ik heb een berg luidsprekers staan 'die je mag hebben' maar ik heb er nog nooit eentje tegengekomem die "kiekeboe" zei. Of wel doen die dingen PLOF ,brom, of niets. het zou heel grappig zijn dat de luidspreker dan ineens KIKIBOE doen. groet van Overslag Ik ben normaal nogal een "zuurpruin" Maar dit heeft me wel doen lachen, waarvoor dank.sory Mods.

Heel erg bedankt mensen!
Bij deze hoef ik enkel de schakelaar te vervangen door twee geschikte schakelaars in parallel...

[Bericht gewijzigd door Dansercoer op (56%)]

En twee linken die niet werken.