je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

@Sine
Echt niet.
De eerste Philips dozen waren er al aan het eind van de zestiger jaren.
Ik heb mijn eerste projectjes ermee gemaakt toen ik nog op de LTS zat.
En dat is al een paar dagen geleden. :-)

edit
Zie hier de eerste Philips ee dozen waren er al in 1963.
http://www.hansotten.com/philipsee5.html

[Bericht gewijzigd door pa3gws op zaterdag 11 juli 2009 08:33:19 (21%)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
klein is fijn

Moderator

Ik heb hier nog een FPGA development board liggen met +100 IO, maar tot nu toe ligt het een beetje gratis stof te vergaren.

Nee, het feit dat ik het gratis heb gekregen betekent niet dat ik het gratis weggeef. ;)

jammer, ik heb nooit zoiets gehad,
ik zat altijd met lego & knex, geweldig spul.
ik heb minstens 1000 euro aan knex op zolder liggen

Me oom werkte bij een verslaafden instelling en der was zon gast die had met een klets natte doek over een gloedjenieuwe JVC Radio met dvd speler geveegd, ding deed het niet meer ging elke keer weer uit, toen mocht ik hem hebben, ik heb hem 3 uur achterelkaar aangehad en nu heb ik helemaal geen problemen meer, supergaaf ding met usb poort en afstandbediening enzo, kost nieuw geloof ik wel 250 euro

K'nex :(, lego had veel mooiere dingen en is veel technischer. Water in pneumatic lego doen en je had opeens veel meer kracht DIY hydrolics :P.

Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer

Op 10 juli 2009 21:27:48 schreef Benadski
Dit heeft een vriend van me van z'n oom gekregen, schijnt vrij oud te zijn. Zijn allemaal los te schuiven blokjes. Heb geen idee of het de bedoeling was om een radio oid. te bouwen of dat er meer mogelijkheden waren. Kent iemand het?!
[afbeelding]

Gaaaf!!!!

Vroeger veeel mee gespeeld, was toen van een vriendje, ben het verder nooit tegengekomen :(

[edit]
Eerste wat ik gratis kreeg was een knightrider kitje van een CO user. 6/7 jaar geleden denk ik.

Verder nog een aantal uitgebreide multimeters en wat led grut(oude rgb 8x8 matrix bijv) gehad.

[Bericht gewijzigd door LED-Maniak op vrijdag 10 juli 2009 22:25:25 (17%)

free_electron

Silicon Member

tweetal scoops , een tros lambda voedingen , een 8116 en bakken componenten

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

technisch lego daar heb ik ook mee gespeeld . ik kon op mijn 13e de grote truck opbouwen zonder boekje .
en ook meccano met motortje ( die mijn neef in de 220 stak ) daar ging 300 gulden . en marklin treinen , daar zit wel 1500 gulden in . en ik vond jaren later een verhuisdoos vol op mijn werk van iemand die overleden was in de container ( en weer ontopic ) allemaal elek wissels en veel rails , meer als ik zelf had .echter is de fabriek nu failiet . en bij mijn ouders hadden we geen permanente plek voor de rails , dus ligt nog bij hun te verstoffen op zolder .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 10 juli 2009 22:08:13 schreef klein is fijn:
Ik heb hier nog een FPGA development board liggen met +100 IO, maar tot nu toe ligt het een beetje gratis stof te vergaren.

Nee, het feit dat ik het gratis heb gekregen betekent niet dat ik het gratis weggeef. ;)

aaah echt niet;)
eeuh een multimeter, een paar oude radiobuizen, waaronder een kwikdamp gelijkrichter die een gloei wil van 1.8V bij 20A
die staat nu op school in de show kast nadat we hem met de open avond aan hebben gezet.
lekker blauw licht en allemaal bange 8ste groepertjes.

ow en een stoommachine, klein ding, wel grappig, heeft mijn grootopa gemaakt van neergestorte vliegtuig onderdelen in WOII
nog niet werkend gekregen btw

[Bericht gewijzigd door Riktw op vrijdag 10 juli 2009 22:56:59 (12%)

Een Marantz 1060 en een setje Tannoy Titan speakers van m'n school, en 2 verhuisdozen elektronicaonderdelen van marktplaats :)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
chuckie

Honourable Member

@GJ
Misschien moet ik toch maar eens van de anabolen afblijven, of kwam het door de koekjes van EAT???

Ik heb de laatste jaren heel wat gratis kunnen scoren, maar geef het net zo makkelijk weer weg.
Ben niet zo'n handelaar, behalve als ik voor een opdrachtgever bezig ben.

Van Parus en Sine een aantal nixie's gekregen (geef ik niet weg hoor...) en van GJ laatst nog een paar joysticks met potmeters waarvan ik er 1 in een kermisattractie gebruikt heb voor de aansturing van een CT FO.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Een elektrisch verstelbaar bed van Auping, voor op mijn studentenkamertje.

een "kapotte" lab voeding toen de school ging verhuizen, nieuwe voedingskabel eraan en hij deed het weer.

ik heb ook 2 voedingkjes gekregen opt school.
Het zijn wel 2 grote lompe gevallen, maar ze hebben alle 2 analoge paneelmetertjes en een trafo van 20V 60VA. Het was een zelf bouwsel met oversized weerstanden (ik denk 1W of meer) en een lm317 in to220 behuizing... (gewoon tegen de metalen behuizing gevezen.
Daar moet ik nog een nieuw printje met een lm350 voor maken :p

Ook nog een aantal leeggemaakte behuizingkjes meegevist (helaas de elektronica niet kunnen redden..., zaten volgens mij echt mooie dingen tussen...)

en nog een beetje leuke meuk

ik heb ook een aantal keren pc's en voedingen gevonden.

in een van die pc's zat een draadloos netwerkkaartje waarmee ik nu op vakantie zit te internetten.

in mijn beide labvoedingen zitten gratis trafo's uit gevonden versterkers

mijn grotere-elco-voorraad was ook gratis (voornamelijk 2200µF en 4700µF)

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!
Lucky Luke

Golden Member

Op 10 juli 2009 22:08:13 schreef klein is fijn:
Ik heb hier nog een FPGA development board liggen met +100 IO, maar tot nu toe ligt het een beetje gratis stof te vergaren.

Nee, het feit dat ik het gratis heb gekregen betekent niet dat ik het gratis weggeef. ;)

Nou, ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen. Ik heb evt nog wel 2 camera's uit een mobieltje voor je, en bijbehorend kleurenschermpje. Geen garantie op de werking en geen datasheet, maar zonder dikke FPGA kan je er volgens mij sowiso niks mee.

Link met dit topic? Ik heb die dingetjes ook gratis gehad...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Een Calcomp drawingboard III met 2 draadloze puck's van m'n voormalige werkgever.
Ze stapten over naar win xp en er waren op dat moment nog geen drivers voor.
Ik had op het werk al een aantal jaren Autocad bedient met dat ding.

Ook zocht ik eens schema's van Uniface applicatie printen.
Dit was een project van de toenmalige PTC,(Philips Thuis Computerclub).
Toevallig kwam ik het emailadres van een medeontwikkelaar van dit project tegen, en was zo vrij om hem te vragen of hij hier nog schema's van had,niet dus.
Maar hij had nog wel een aantal kant en klare printen voor de Uniface.
Als ik ze op wou halen,mocht ik het allemaal wel hebben, daar had ik dus wel een stevige rit voor over.
Nou, daar zat echt mooi spul bij,oa nooit uitgebrachte prototype's van vanalles wat.

Op 10 juli 2009 17:37:44 schreef testman:
@ nieko , dat is een aparte sensor waar zitten deze in ?
kleurendrukpers oid ?

Ik heb zo geen idee waar hij vandaan komt.
Hij komt uit een machine waar dat hygiëne producten worden gemaakt.
Als k moet raden, dan denk ik dat het iets met de verpakking daar van te maken heeft.

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Tidak Ada

Golden Member

Deze glazen Ignitron ontving ik 'zomaar' uit Amerka

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/gl5779_ignitron_ge.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/gl5779_ignitron_detail_ge.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/ignitorarc-2.jpeg

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Mijn draaibankje :).Nu met werkende motor, en goede pulley :)

Moet wel zeggen dat dit gratis dingetje, wel ondertussen 160 euro opknapkosten heeft :D

[Bericht gewijzigd door Joeri de Man op zondag 12 juli 2009 00:15:00 (46%)

LED there be light

mijn lijstje....

pc's + stuff,
laserprinter..
24 poorts switch
condors (2 meter + 70 cm variant)
wat onderdeeltjes...

Van een echte kattemepse zendamateur!

@Tidak Ada: da's een fraaie diode! Licht hij in het echt ook zo mooi blauw op of komt dat door de foto?

Een greep uit mijn gratis aanwinsten:

- Drie kratten vol met stevige relais. Eentje haperde soms, daardoor werden ze allemaal preventief vervangen. Heb er nu nog enkele, de rest heb ik in de loop der jaren ook weer weggegeven.

- Twee HP plotters. Was van plan ze om te bouwen om printjes mee te plotten. Uiteindelijk ook weer weggegeven.

En meer onderdelen dan ik ooit nog aan elkaar zal solderen... :)

GJ_

Moderator

Op 11 juli 2009 23:11:59 schreef Nieko:
Ik heb zo geen idee waar hij vandaan komt.

tastmerksensor. Word gebruikt om een tastmerk op verpakkingsfolie te herkennen zodat de verpakkingen op maat geknipt kunnen worden. Dit soort sensoren moet tamelijk snel zijn, minstens 10kHz, bij voorkeur 25kHz.

Tidak Ada

Golden Member

Op 12 juli 2009 13:51:05 schreef 6502:
@Tidak Ada: da's een fraaie diode! Licht hij in het echt ook zo mooi blauw op of komt dat door de foto?

Die foto met dat blauwe licht is eigenlijk van een vergelijkbare buis van National Electronics: NL-1001 (zou ik, ook wel willen hebben :9 ) Ik denk ook dat het geflateerd is; film is nu eenmaal gevoeliger voor UV licht dan onze ogen en geeft het als blauw weer.
Ik durf de buis niet aan te sluiten en zou ook niet weten hoe. Ergens moet een hulpelektrode netsynchroon worden aangestuurd en dan nog een belasting van 10 A bij max. 350V
Piekstroom: 21 kA stijgtijd 1,25 pico seconde.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

heb vandaag een laserprinter (brother hl-1250) van een oom gekregen. nu kan ik eindelijk knappe PCB uitprinten. voor mij ets werkzaamheden. :)

Edit: stomme typo :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Dit topic is gesloten