je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

netjes hoe doe je dat? als ik wat probeer mee te nemen bij het stort hiero beginnen ze te zuren dat het niet mag :( of werk je daar toevallig ?

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Dit stond nog langs de straat...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

ik heb er jaren "geholpen " in ruil voor wat ik vond .

en als het druk is staan er auto's voor de poort van de stort , als je dat in de gaten houdt en vraagt het aan de mensen in de auto kunnen ze er niks van zeggen daar het op straat is . en die mensen vinden het ook vaak niet erg daar ze er anders voor moeten betalen .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

mijn lijstje

een goed werkende en nog steeds zeer gawardeerde equalizer.
gekregen op de radiobeurs in rosmalen.

een p4 mini pc helaas later voeding doorgebrand.
wat andere (slop)pc's

een sony cdp-m25 cd speler van werknemer elektronica winkel.
twee dvd-spelers van elektronica winkel.
diverse beeldbuis televisies van elektronica winkel(sloop)
bijna volle klos met belkabel. vol plus minus 500 mtr.
bijna volle klos met tweelingsnoer. vol plus minus 500 mtr.
230v zwembadpomp.
lazerpointer en rekenmachine met mijn naam (samples van postorderbedrijf)

mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl

kreeg van mijn zusje voor mijn verjaardag een lamp met ledjes erin, na halfjaar heb ik die eens gesloopt, zitten 18 witte ledjes in, best felle, en 5 automatische duo ledjes.

alleen zijn die witte ledjes de helft van zijn normale hoogte, zijn wel gewoon 5 mm alleen ook zo hoog ongeveer.

weet iemand toevallig of dat anders is qua spanningsval en stroom met gewone 5 mm witte leds?

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch

ongeveer 4 volt 30mA

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 7 augustus 2009 01:56:54 (92%)

als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch

laatst trouwens van een kameraad ongeveer 200 ledjes gekregen die niet meer zouden werken,,

hij werkt bij een elektronica handel, en alles waarvan de klant zegt is kapot, wordt weggegooid, en werknemers kunnen dat dus weer meenemen, hij had dus een hele rol met ledjes meegenomen, die gewoon werkten op een paar na.

Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch

De bijna-gratis-goeie-deal-dingen ga ik hier niet beschrijven, gratis moet ook echt gratis zijn.

Heb een hoop in die categorie, maar de mooiste (en meest recente) is toch wel de Fluke 87V:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_3163.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Ik heb er ook een uit die lijn, die was ook gratis, lag op een bospad in de berm :-) Dat was een jaar of 15 geleden en ik gebruik hem nog dagelijks

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Die van mij van een vriend gekregen, wel gloedje nieuw in doos!

If you want to succeed, double your failure rate.
Turbokeu

Golden Member

Laatste gratis aanwinst, gekregen van mijn vader:
Een gebruikte Wurth 1/4" 4 tot 14mm dopsleutelset in doos (nieuwwaarde zo'n 100€!)
http://www.goodspeedmotoring.com/image.php?object_type=detailed&image_id=167

Mijn vader had deze op straat gevonden toen hij zijn dagelijkse krant ging halen.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Wel potverdikke, die ben ik nu net op straat verloren... ;-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

zo dicht bij elkaar wonen , dan kun je hem teruggooien .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Een goedwerkend (na kleine reparatie van een lampje in het scherm) 19" breedbeeld scherm van samsung voor 5 euro:P nag afgedingt ook via marktplaat:D

Vragen stellen, Ookal weet je het antwoord!

mmmmmm... je mooiste gratis aanwinst + 5 euro :P = bij mij error.
nee even serineus maakt mij verder niet uit hoor.
5 euro kan je nog geen breuk aan vallen mooie aanwinst

mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl

Zaterdag een oude inkjet printer naar de kringloop gebracht. Komt een auto met een echtpaar er in, willen een pc met 17" LCD scherm afgegeven. Was volgens hun defect, PC starte niet meer op. Na enig heen en weer gepraat mocht ik 't wel meenemen, aangezien de kringloop ook niet zit te wachten op defecte apparatuur. Echtpaar ging vervolgens naar de MediaMarkt voor een nieuwe PC.

Thuis gekomen bleek dat de cpu ventilator vol met stof zat, netzo als de rest van de kast. Na een schoonmaak actie liep ea weer als een zonnetje.

Uiteindelijke resultaat een P4 2.2 Ghz 768Mb 120Gb HD DVDWriter en een 17" LCD voor nop.

Crisis ? Welke crisis....

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

vooral ook de monitor afgeven als de PC het niet meer doet, geniaal :)

Wel verklaarbaar aangezien de voeding van de pc een extra geschakelde uitgang heeft om een monitor op aan te sluiten.

http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/4563487/AtxPowerSupply-main_Full.jpg

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
maartenbakker

Golden Member

Even terzijde, maar ik heb nog nooit een ATX voeding met een geschakelde uitgang gezien.

Edit: Wel parallell met de ingang inderdaad, en dat relais wilde ik er altijd al een keer zelf in frutten maar een stekkerdoos met schakelaar was handiger.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 10 augustus 2009 19:08:54 (47%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik wel , de eerste hadden dat nog en zat gewoon parralel met de ingang of met een relais via de 12 v .

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sine

Moderator

AT voedingen hadden een geschakeld socket voor de monitor, en ik ben inderdaad een heel enkele keer ( lees : 1 keer exact ) een ATX voeding tegen gekomen met een relais er in.

heb er al zat gezien en gesloopt , en tegenwoordig zit er een directe op , niet geschakeld .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 10 augustus 2009 15:53:05 schreef rammsteindd:
mmmmmm... je mooiste gratis aanwinst + 5 euro :P = bij mij error.
nee even serineus maakt mij verder niet uit hoor.
5 euro kan je nog geen breuk aan vallen mooie aanwinst

Tsjaa dat voor zo'n nwe lcd;)

Vragen stellen, Ookal weet je het antwoord!

Eigenlijk vind ik CO (en een aantal andere forums) ook wel 'n erg mooie gratis aanwinst :)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Dit topic is gesloten