nou ik heb gisteren een leuk aantal gratis dingen gehad
het was een leegstaand schoolgebouw en het wordt gesloopt door de gemeente , en een kennis had het "gehuurd" iom de gemeente en deed de oude schoolmeubels naar afrika , en ze hadden er bijna alles al uit nu , en vroeg of ik nog iets van de installatie kon gebruiken , daar het gelijk eruit mocht . was een leuke dag . veel was een 40 jaar oud al , maar een aantal dingen waren recent nog vervangen
en heb een auto vol gescoord oa:
2x ringkern 1000va scheidingstrafo ( amplimo )
big shopper met wg materiaal van gira
gira schakelmateriaal
een 500va ups
uit practicum lokaal , een 3 tal regelbare voedingen zelfbouw van de school ( elektuur) die zaten in de desks gebouwd .
philips 100v versterker .
waterscheider en oliescheider voor perslucht
een achtergebleven doos vol met nieuwe draadtappen
3 groepkasten ( er hingen er nog een 30 maar allen 40 jaar oud )
2 grote sloffen
een meter om drukkracht te meten ,
3 landis en staefa regelaars uit de cv install .
rol tin 40/60 3mm
ccd camera ( zw)
3 ceeform 32a
230/24 volt trafo met kast
heb de maglite nodig gehad daar het overal donker was en had als backup de ledlamp nog , maar niet nodig gehad .
ik hoop nog een keer te kunnen gaan , daar er nog meer is en het gebouw is 3 grote flats bij elkaar , en alles is spanningsloos dus schroeven en knippen. er zat zelfs al een plantenkwekerij in ... die waren vertrokken omdat er geen power meer was .heb het zo maar gelaten daar er overal draden los lagen .hoewel het makkelijk was geweest om licht te hebben .en er nog wel meer interesant was aldaar , de meeste groepkasten zaten op slot maar een wip met de schroevendraaier en open .is ook maar goed dat de stroom eraf was omdat er een 20 boilers inzaten die nog aan waren , en een antieke noodkast die een 20 zeer rotte accu's stond te laden en ook de cv installatie was gevaarlijk en half gesloopt 2 ketels uit 85 van een 600 kw per stuk half uit elkaar , leek wel of ze het aan de gang hadden willen krijgen. maar ik heb nog niet alles gezien en mis nog wat infraregelkasten .maar ik kon thuis zo optekenen wat ik niet gezien had , fotografisch geheugen is wel handig dan .