Google Chrome jongens, Google Chrome... :-7

Zeker netjes, maar toch een kleine vraag.

In IE7 ziet de site er erg goed uit. Stylesheets lijken precies uit te komen zoals bedoeld.

In Firefox ook geen probleem.

Alleen in Google Chrome gaan er wat dingen fout. Bijvoorbeeld de links voor vervolgpagina's van een thread in het forum. Deze staan onder elkaar i.p.v. naast elkaar. Ook een aantal afbeeldingen komen niet helemaal lekker uit.

Wellicht een CSS dingetje? Of toch een Chrome dingetje?

edit:
Ik heb 't nog niet gezegd of het is opgelost.... Chapeau!

Heb ik ook gezien JesperR. Ook de quotes zijn niet in een lichtblauw kader geplaatst en de paginanummering staat dan als een gewone HTML list geplaatst. Waarschijnlijk gaat er iets fout met de CSS en Firefox bij het switchen van pagina's.

De pagina selectie in een topic staat ook terug netjes, ze zijn nog druk bezig :)
Misschien de achtergrond gradient van de berichten iets minder ver laten uitlopen, lijkt mij dan nog net iets strakker.
Verder heel mooi zoals ik al zei, de site had een nieuw jasje nodig in mijn ogen.

[Edit]

Ik zie net (in IE6) dat het navigatie-menu wat te hoog staat. k 'Vermoed dat dat wel bij iedereen zal zijn.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/co_layout.jpg

[Bericht gewijzigd door plantrekker op (32%)]

Op 11 augustus 2009 13:09:45 schreef jelmerjan:
Kunnen jullie geen optie maken om over te schakelen als je dat wilt?

Dat vind ik niet zo'n goed idee omdat nieuwe functionaliteiten dan in twee layouts gemaakt moeten worden. Ook moet het dan dubbel getest worden, en de functionaliteiten die nu in bij de nieuwe layout ingebouwd zijn (Vraag & Aanbod bijv.) moeten dan ook weer overgezet worden naar de oude layout. Ik denk zelf dat het gewoon een kwestie van wennen is.

Op 11 augustus 2009 14:07:38 schreef PD5DJ:
BTW kan geen plaatjes uploaden in het Vraag en Aanbod gedeelte..
Bukje??

Dat was een foutje inderdaad, is nu opgelost.

Op 11 augustus 2009 13:58:42 schreef Allround:
Wat snelheid betreft lijkt het me geen vooruitgang. Ik noem dit specifieke punt ook omdat we steeds foto's veel te groot vonden omdat het dan veel te lang duurde voordat alles geladen was. Nu doet de pagina zelf er ook nog eens langer over..

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?

Zelf merk ik niet dat het langzamer is. Er zijn inderdaad meer plaatjes en icoontjes, maar als je die allemaal hebt gedownload zit het in de cache van je browser en zou het daarna sneller moeten gaan. Welke browser gebruik je?

We moeten zelf even aankijken hoe het in de praktijk loopt. Er zullen vast nog wel wat kleine dingetjes in de layout aangepast worden zodat het prettiger werkt, maar dat moet in de praktijk blijken.

Rusten doe je in je bed, stelletje opa's :P

Of ze er rekening mee kunnen houden dat sommige mensen nog achter hun stokoude pc dr niet klaar mee worden. (1024x786) Wacht nog 1 jaar en een GSM heeft nog een hogere reso.

CO doet er goed aan zo, het is dan ook geen boek.

Nu lijkt het iig niet meer zo een onderontwikkelde in 2000 blijven hangende niet onderhouden site.

Ik ben er klaar mee, gezaag om een page layout.. waar gaat het om.

Ik dacht eerst dat ik op een andere website zat.. Maar nee, het is toch echt Circuits Online..
Ik vind het een prima uiterlijk, met het vorige was niks mis. Maar een beetje verfrissing aan een oud forum vind ik helemaal niet erg.
Ook als website moet je mee 'moderniseeren'.
'T logo vind ik overigens zeer mooi.
Kort om: Goed werk!

Heb de indruk dat de ava's kleiner zijn geworden, maar voila, tis wel frisser en strakker.
Nadeel is de fontcolor, vind die iets te licht.
Ik ben nogal kleurenblind (best tof voor een elektrieker ;) )en dan vallen de letters tegen de achtergrond weg.

Wennen..

Ik vind het er niet slecht uit zien. Bovendien kan het nog altijd verbeterd/aangepast worden.

Echt cool!Ook een voordeel is als je met een iphone/touch naar de site gaat er gevraagd wordt om de rechterbalk naar links te verplaatsen. Hierdoor ontstaat er heel veel ruimte. Misschien is het iets om dat aan iedereen aan te bieden en niet alleen aan mensen met een lage resolutie.

Wat me ook wel handig lijkt is een UBB editor zoals een textverwerker. Dat de functies boven het tekstvakje staan.

Helaas hangt in firefox het navigatiemenuutje iets te hoog.

edit:
de preview functie werkt niet en terwijl ik dit typ werkt het alweer.

Complimenten aan de webmaster !!! ik vind dit er een heel stuk beter uit zien , Profie design.. Hier word ik vrolijk van..
gr chris

als je bovenaan (naast 'algemeen' en 'schakelingen') op forum klikt, krijg je het vroegere uitklap menu, ging je vroeger dan ook niet door naar het forum-gedeelte van de site? nu zit ik daar telkens op te klikken alvorens te denken: "ahja, nu is het daar links klikken in navigatie"

waarom staat die knop daar dan bovenaan zo prominent? het is toch niet zo dat je 'laatste discussies, zoeken, faq en ubb-code's' zo vaak gebruikt :7

ps: ik vind het er toch iets beter uitzien dan vroeger ;)

Waarschijnlijk omdat bovenaan de pagina de hoofdonderdelen van de site staan, het forum hoort hier zeker bij!

Op 11 augustus 2009 14:50:58 schreef Boeip:
Google Chrome jongens, Google Chrome... :-7

voor 100% eens!
gebruik ik al sinds beta 0.0.1
geweldig gewoon :-7:-7

het is flink wennen, maar is wel netjes.

Enige puntje van kritiek zijn de lichte teksten op lichte achtergrond (bijvoorbeelde de datum van een post/reply rechts bovenin in de post zelf)

Dat leest wat lastiger dan het vorige.

Ondanks dat er waarschijnlijk veel tijd en werk in de nieuwe lay-out is gestopt vind ik het zelf geen vooruitgang.

Zoals al door meerdere personen is opgemerkt was de oude lay-out veel duidelijker overzichtelijker en vooral rustiger. Daarom vind ik het jammer dat CO dezelfde weg inslaat als 90% het internet (futuristisch, druk en vaak onoverzichtelijk).

Maar zolang de inhoud van de website qua niveau hetzelfde blijft, ben ik tevreden.

Aangenaam verrast, het ziet er overzichtelijk uit, professioneel, goede kleurenkeuze en goed kontrast.
En voor diegene die het te onrustig vinden: wat is er dan zo onrustig? Alles staat nog op zijn vertrouwde plaats, er is ook meer plaats en het oogt heel fris. Dan moet je eens op sommige andere fora komen, er zijn er bij waar je je te pletter kijkt tussen al die iconen, lijntjes, toeters en bellen, en waarbij de inhoud bijna verdrinkt in de drukte. Das hier zeker niet het geval.

Ik ben er helemaal voor.
Ow, ja, proficiat met jullie 10jaar jubileum!!! :-) :-)

- - big bang - -

Op 11 augustus 2009 15:23:32 schreef dries007:
[...]
voor 100% eens!
gebruik ik al sinds beta 0.0.1
geweldig gewoon :-7:-7

blijf toch gewoon bij firefox

Allereerst de complimenten voor de modjes die CO perfect runnen!!
Alleen mijn eerste reactie op de nieuwe layout was iets van ARGGGG geloof ik. Ik vind CO een heerlijk forum om te lezen dankzij de eenvoud en het overzicht. Na mijn idee heeft CO geen fancy layout nodig, net zoals CO gelukkig geen onzin/kantine afdeling en dergelijke heeft.

Op 11 augustus 2009 15:43:31 schreef big bang:
En voor diegene die het te onrustig vinden: wat is er dan zo onrustig?

Ieder bericht/regel wordt afgesloten met een gradient en een stippellijn. 1 daarvan zou genoeg moeten zijn om onderlinge berichten te scheiden. Om een voorbeeld te geven.

Het is afzichtelijk lelijk. Zonde, ik heb Co eerder regelmatig als voorbeeld gebruikt hoe het moet.

Ik wist al uit mijn moderator-tijd dat dit eens zou komen.
Hiermee komt waarschijnlijk een einde aan zes plezierige jaren op dit forum. Look & feel vind ik erg belangrijk voor de gehele ervaring.
Het gaat jullie goed, en misschien tot ziens op een ander forum :)

Het is anders, beter of slechter kan ik niet zeggen...

even wennen en we weten niet beter dan dat er altijd al deze layout is geweest!

Mooi en modern, vooral dat logo in de topbar is supermooi.

http://i26.tinypic.com/2dh5w2c.jpg

Veel mooier dit! Goed werk CircuitsOnline!

@big bang: Wat is er ontrustig? Nou, er zitten nu veel meer kleurtjes aan de zijkant van het scherm. Eerst waren die blokjes veel kleiner. (advertenties had ik uit staan) Daarnaast heeft de bovenkant meer kleur. Die was eerst ook veel rustiger. En dat wit dat pastte mooi bij de skin van me browser (ook wit).
Verder vind ik de stippellijntjes en de fadende kleur minder rustig dan de effen grijstint(en) van vroeger.

Ik heb ook nog altijd 1024*768. Prima om tekst te lezen. En daar gaat het me tenslotte om.

Kan de oude CSS niet gewoon gepost worden? Dan kan ik die namelijk gewoon op CO toepassen. Misschien wordt het een beetje invalide. Maar dat maakt me niet zoveel uit. (niet dat ik er veel verstand van heb, maar het lijkt me dat dat moet kunnen)

@Res: Juist dat logo vind ik jammer. Over 2 jaar moet dat overnieuw, want dan ziet het er weer ouderwets uit. Ik vind een goed logo een tijdloos logo (zie bijv. NS). Dit nieuwe logo is juist het tegenovergestelde. (niet dat het oude zo mooi was)