Deze versterker is in zijn geheel dood, is slachtoffer geworden van de bliksem. Er zaten meerdere apparaten op dezelfde verdeeldoos en alleen deze is defect.
Volgens de SM moet de standby voeding de volgende spanningen afgeven:
1: Powerd
2: +10VS
3: GNDDG
4: +12VD_ST
5: POFF
Zowel op pin 3+4 en 3+2, krijg ik +/- 11V (schommelt een beetje achter de komma.).
Heb de 3 elco's die op de standy voeding gecontroleerd op waarde en ESR en waar nodig vervangen. Voordat ik de elco's vervangen had, waren de waardes anders, maar kwamen nog niet in de buurt.
Heb de standby voeding zonder verdere aangesloten zaken getest.
Hier het schema van de standy voeding: schema
Voor mijn gevoel kloppen de spanningen niet, kan dit de oorzaak zijn dat die niet uit standby wil komen ?
- Volgens mij heb ik de topicstart half gelezen -
Bericht verwijderd
[Bericht gewijzigd door Sebastiaan06 op (71%)]
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
@tudstudent: je kunt gewoon email notificatie opzetten in een topic zonder er iets in te posten 
@ts: volgens mij kloppen die waardes wel en als je je connector insteekt zullen die veranderen. Je hebt nl. dezelfde trafo en dezelfde diodes alleen andere elco's
Ik zie trouwens 5 condensatoren op de print (C911 en C902).
Heb alles weer terug gebouwt en daarna de spanningen van de standby gemeten:
1: Powerd
2: +10VS
3: GNDDG
4: +12VD_ST
5: POFF
3+1: 11,38
3+2: 5,70
3+4: 11,37
3+5: 1,47
C911 (102J) en C902 (104Z) zijn ceramic versies met een lage waarde.
Lijkt er op dat het HDMI board het centrale gedeelte is in deze receiver. Eigenlijk zou de mogelijkheid met swap onderdelen (functioneerd exemplaar) wel handig zijn.
Damic
mmmh dat is wel een serieuze voltage drop in de 10V leiding. Er is iets mis met het hdmi bord.
Heb je soms een link naar het schema?
[Bericht gewijzigd door Damic op (18%)]
Het volledige service manual heb ik thuis op de server staan. Je kunt de SM ook vinden op http://elektrotanya.com en dan zoeken op "ht-r390".
Damic