Robotarm bouwtekening

ik loop al dire dagen te zoeken naar een degelijk robot arm ontwerp met servo's die wil ik aansluiten op de arduino heeft een van julie toevalig ergens eentje gezien?

mvg: lex van der poel

hoe simpel wil je het maken?even youtube en google en dan kom je aardig makkelijk na te bouwen armen tegen

Ja, kijk eens op instructables.com, een topsite!
Typ daar even robotic arm o.i.d. in.

ik heb nu een idee van hoe ik mijn arm wil maar ik vind geen goede grijper op die website..
en ik wil servo's gebruiken die drie kilo kunnen tillen en dan moet die grijper ook wel een beetje sterk zijn.

de standaard servo's zijn meestal al 3kg!je zult straks echt geen 3 kg aan gewicht kunnen tillen met je arm

tog wel als ik bij ieder knik punt twee servo's gebruik ?

weet niet wat de het til vermogen word met 1 servo maar met 2 servo's zal dat verdubbelen!
echt zwaar spul zul je niet kunnen tillen met een servo arm!en waarom zou je dat willen

Eeuh, das 3kgcm he. dus als je arm in volle extensie van basis tot belasting 1cm lang is, kan je idd 3kg heffen. Maar dan heb je maar een beperkt werkbereik :+

F= m * a, iemand?

Lambiek

Special Member

Er zijn wel servo's te koop die bv 18Kg/cm doen of meer. Maar met een arm van 18cm til je nog maar 1Kg, en daar moet je het gewicht van je arm en wat daar eventueel nog meer aan zit nog vanaf trekken.

En daar komt nog bij, dat servo's die je maximaal gaat belasten erg soppig worden. De arm zal ook niet soepel gaan bewegen, het zal ook een beetje gaan zwiepen.

Maar als je het toch wil gaan doen, kijk dan hier eens:
http://servocity.com/

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

ik gebruik bij de hef,knik en draai punt van mijn arm 25 kilo servo's!
dit levert aardig wat kracht op maar het word idd erg sponzig wanneer je zwaar gaat tillen!