Hallo,

wie weet er nog een mooie site met tips en trucs voor telefoon aansluitingen ? Misschien kan iemand ook de oplossing hier posten ? het probleem is dat als ik met mijn modem wil inbellen ik steeds de melding krijg geen kiestoon.
Zodra ik echter de telefoon (is aangeloten op een eigen contact doos in een andere ruimte) echt afkoppel (stekker eruit) kan ik het modem gewoon gebruiken. Telefoon er weer in, weg kiestoon. Nu heb ik de aansluitingen bekeken maar daar zitten meer draden dan ik dacht. Ik dacht altijd dat je met een rode en blauwe kon volstaan, maar dat is nu dus niet zo. Heeft iemand een idee wat ik moet veranderen ? Of zal ik alles los halen en alleen de rode en blauwe draad overal aansluiten ?

waarschijnlijk is die telefoon aansluiting een lus door met verbreek
zodra je daar een stekker instopt worden contacten naar de volgend aansluiting verbroken
aansluiting a&a1 en b&b1 bij elkaar nemen lost je probleem op

a1 a   b  b1
   o      o

o    o

Dit is niet normaal. We hebben meerdere telefoons op 1 leiding en alles werkt perfect (ook toen ik nog een ouderwetse 56k modum gebruikte.) Ik denk dat die telefoon bij jou kapot is of een vaag defect heeft. Probeer eens een andere telefoon.

Op 17 april 2004 03:02:21 schreef Nightwalker:
Dit is niet normaal. We hebben meerdere telefoons op 1 leiding en alles werkt perfect (ook toen ik nog een ouderwetse 56k modum gebruikte.) Ik denk dat die telefoon bij jou kapot is of een vaag defect heeft. Probeer eens een andere telefoon.

is wel normaal
in bijna alle telefoon wcd´s zit die omschakelaar
of je hem aansluit is een tweede

Wij hebben maar 1 telefoon wcd in huis. De rest is met verlengsnoeren aangelegt. Dus hoe dat zit met meerdere wcd's weet ik niet. Ik zal anders eens aan een college van mij vragen want die heeft bij de PTT gewerkt en weet er meer vanaf.

Iedereen bedankt, ik ga het van de week even proberen.
Prachtig forum !! Had ik het maar eerder ontdekt !

Op 19 april 2004 19:45:15 schreef SanderS:
Iedereen bedankt, ik ga het van de week even proberen.
Prachtig forum !! Had ik het maar eerder ontdekt !

Over welk soort mofrm hb je het ? 56k of ADSL?

Op 19 april 2004 21:34:24 schreef grotedikken:

[...]

Over welk soort mofrm hb je het ? 56k of ADSL?

Sorry, ik bedoel natuurlijk modem

Met deze http://www.circuitsonline.net/images/f_edit.gif kan je je eigen posts editten. Scheelt ruimte op het forum.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

Ik heb het aan m'n collega gevraagd en die wist meteen wat er aan de hand is. In de telefoon WCD waar de telefoon in zit die zorgt dat je bij je comp. geen kiestoon hebt, zit een blokker. Als je de telefoon eruit haalt, schakel je een ander WCD in. Je moet dus die blokker uit die WCD halen, en dan zou je overal een kiestoon moeten krijgen.

En dat is volgens mij precies wat k.p.meinesz meteen al zei...

Het heeft niets met "aansluitweerstand" te maken ?
op ieder (goedgekeurd) app. staat de aansluitfaktor..
ook de "line" en "phone" aansluitingen niet op de modem verwisseld ?