Deze volumeschuif van m'n mixer dient te worden vervangen. Tevergeefs probeerde ik de importeur en diverse bekende leveranciers, het lijkt een onbekend model aangeduid met type "M", Japan. Wie tipt me waar deze faders worden verkocht. Schuifafstand 60mm, handle 4mm breed en 15mm lang, 47K log. Zie foto. Hij heeft veel weg van een Alps die de aansluitingen op de kopse kanten heeft zitten.
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Grote kans dat hij in een JB-Systems mixer voorkomt.
Mail eens naar Beglec www.beglec.com
AudioXL mailde ik zeven dagen terug maar heb niets vernomen. Afwachten is niet de instelling waarmee je iets gedaan krijgt (naar mijn ervaring althans).
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Ik zocht laatst naar alps-potmeters voor een marantz-versterker.
Bleek conrad ze gewoon te hebben 
Je foto linkt naar niets. Ligt dat aan mij?
Het plaatje is geschaald ivm opmaak van het forum 
Ja, Conrad heeft voordelige schuifjes van Alps. Als je een indruk wilt van de hoeveelheid schuifpotmeters die Alps voert moet je hun webcatalogus eens bekijken.
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Digikey heeft deze faders, daar heb ik ze ook ooit besteld voor een powerstation 600. Faders zijn van het merk Panasonic. Let even op dat je de juiste besteld, er zitten namelijk zowel stereo als mono faders in de powerstation.
Kijk, dat is praat. John bedankt voor de input, mede dankzij de velen die deze lijntjes in de toekomst zullen lezen want slijten doen ze, die faders.
Nu bracht je opmerking over dual/single unit me toch even in verwarring (symmetrische schakeling) zodat ik het schema heb opgezocht. Diagram ED3316C (Master 1) beschrijft de Sum L versterker maar welke potmeter is nu de Master Left. Enkele pagina's voor het einde van het document (bord SC3316) staat deze schuif aangeduid met onleesbare tekst 'LPOW'.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (64%)]
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
De FX en de stereo inputs hebben dual faders, in totaal dus 3 stereo faders. De overige kanalen (mono input) en de 2 master faders zijn mono.
Iemand die binnenkort een bestelling plaatst bij DigiKey? Zou je dan
twee schuifjes van $3 kunnen laten meekomen? Ik bezit namelijk geen
creditcard. Het gaat om artikel PQ3060DD-ND.
[Bericht gewijzigd door disko op (14%)]
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Farnell heeft die ook: http://nl.farnell.com/panasonic/ewaq30c15d14/potentiometer-slide-10k/d…
Helaas kan Farnell niet leveren zodat de vraag nog immer openstaat. Kan iemand twee van die krengetjes laten meeliften op een bestelling bij DigiKey?
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Kijk eventueel anders hier eens, diverse Panasonics:
http://shop1.pms.de/en/Behringer-spares/Fader-Pots-Encoder/Fader-Slide…
Mischien een rare vraag maar wat is er stuk dan als ik vragen mag.
Als je die armpjes weer voorzichtig recht buig. De banen even voorzichtig schoonmaakt met een oorstafje en er wat sileconevet er op smeren. Wil ook wel eens helpen.
Bedankt voor de tip Roy. Jammer dat de verzendkosten zo hoog zijn: 11,90 plus 6,00 toeslag. 
Waarschijnlijk is er iets op gevallen waardoor het huis of de baan is verwrongen. Halverwege zit namelijk een 'dip' waar het contact wegvalt soms. Aangezien het een uitgangskanaal betreft dat wegvalt tijdens het bedienen is het hele paneel onbetrouwbaar geworden. Daarmee wil je geen zaal van 100 mensen tegemoet treden, zal ik maar zeggen.
Uiteraard heb ik hem open gehad (zie foto hierboven) maar dat doe je geen tweede maal zonder sluitlipjes af te breken. Voor zover het ging heb ik het slepertje bijgebogen maar het resultaat was onvoldoende. Het moet betrouwbaar zijn, basta 
Hemelschreiende verzendkosten bij die PMS electronics GmbH, echt niet normaal. Zo'n potmetertje komt me op 39 euro te staan.... wat een afzetterij.
Is er echt niemand die bij DigiKey zo'n lullig potje kan meebestellen?
Tsja........
Wil je het ding nou in orde hebben of niet? Met dat verzendkostengedoe zit ik ook altijd, helaas, jammer dan.
Ik kom op 11,90€ verzendkosten vanuit Duitsland. Zie het probleem eigenlijk niet. Fader kost 12 euro incl + 11,90 = 23,90 toch? Wel met creditcard. Als je online wil bestellen, best met creditcard (kon ik ten allen tijde bij de bank zo opvragen, zat gewoon in m'n standaardpakket).
Anders moet je verder zoeken naar een andere leverancier, maar dat kun je zelf ook lijkt me. Ga je naar een pro-audio zaak die dat spul verkopen en vraag je daar om zo'n fader. Maar sta er dan niet verbaasd om dat je dan net zo goed €40 betaald. Laat ze me niet kennen.......
[Bericht gewijzigd door Roy B op (32%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Is er echt niemand die bij DigiKey zo'n lullig potje kan meebestellen?
Je kan natuurlijk zelf ook een kleine inkoopactie bij Digikey starten...
Roland, ik ben niet bekend met 'een inkoopactie'.
Roy, ik heb geen creditcard maar uitsluitend een bankrekening en desnoods een portemonnaie met geld. Mijn bewering klopt dat het artikeltje van 2,75 (DigiKey) dus 39 euro gaat kosten, ik heb het zojuist vastgesteld.
Wat winkeliertjes rekenen moeten zij zelf weten. Het is niet verwonderlijk dat het aantal elektrowinkels in enkele jaren is gedecimeerd. Mogelijk omdat de massa eBay heeft ontdekt waar men tot concurrentie wordt gedwongen in plaats van neus te peuteren.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/75871/1/
Maar als je geen creditkaart hebt houd het gauw op ...
Mogelijk omdat de massa eBay heeft ontdekt waar men tot concurrentie wordt gedwongen in plaats van neus te peuteren.
Ik heb een paar keer flink me neus gestoten met het kopen van losse componenten op Ebay. Fake transistors, gerecycled ic's, metaalfilm weerstanden die kool bleken enz. Tegenwoordig koop ik alleen maar via mouser en digikey, je betaald wat meer maar je hebt dan ook kwaliteit.
Wat topic's over fake onderdelen:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/24146/1
http://www.circuitsonline.net/forum/view/58037
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (72%)]
Ja, maar dan vraag je toch gewoon een creditcard aan bij je bank?
Zonder creditcard bestel je in Duitsland per "nachnahme" en dat kost inderdaad 12€ extra.
Of bedelen dat iemand besteld bij Digikey. Ik ga het in ieder geval niet doen.
Onderdelen zal ik never bestellen via Ebay, vragen om besodemieterd te worden.
Heb nog gezocht naar leveranciers van deze specifieke faders, niet te vinden. Ook contact gehad net met AudioXL, daar betaal je een kleine 65€ voor die fader.
Overigens, als je even goed zoekt via Google, vind je dat er ook een ALPS fader is die past op die plaats. Die zijn wat makkelijker te krijgen.
Ken je niemand die een geluidsverhuurbedrijf heeft met BTW/KvK nummer? Die kunnen aan leveranciersprijzen bestellen. Deze faders worden gebruikt in o.a. Behringer en Mackie apparatuur.
Je kunt hier nog eens vragen:
http://www.mackie.view-media.be/order/index.php?item=&action=page&…
Daar kun je via bankoverschrijving betalen.
Hierzo, nog een edit:
Type EWAQ30C15D14 van Panasonic komt overeen met type RS45112 van ALPS, zie document:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=panasonic+potmeter&…
[Bericht gewijzigd door Roy B op (15%)]
Roland, niet iedereen wenst een CC te bezitten. Tien jaar geleden kocht ik nog regelmatig in USA maar daar ben ik drie jaar terug mee uitgescheden na enkele spookafboekingen. Je kunt dit ongedaan laten maken door te bellen met je CC-maatschappij maar het
principe dat iemand zomaar een bedrag kan afschrijven staat me tegen.
DigiKey is distributeur; zijn prijzen zijn prima (2,75 voor zo'n schuif) maar hij verwacht dat de klant met plastic betaalt. Als ik voor 65 euro afneem heb ik zelfs geen verzendkosten, top. Ook over Farnell heb ik geen klagen (krijg op rekening geleverd) next day delivery, geen verzendkosten voor orders boven 50 euro. Helaas kunnen ze alleen een doos van 500 schuiven leveren...
Een winkelier (retailer) bestaat bij de gratie dat klanten kleine hoeveelheden afnemen. De ervaring leert dat een hogere stuksprijs wordt geaccepteerd en eventueel tragere levering. Er moet naar mijn mening niet worden geneuzeld over miniumbedragen, verplichte verzekering, plasticbetaling of idiote bezorgkosten voor betaling aan een bode. Aan al deze 'kwalen' lijdt PMS, die ik vergelijk met bijvoorbeeld Dick Best of zelfs Baco.
Over vervalsing van onderdelen heb ik geen mening. Als ik een zekere Panasonic elco koop in China voor ongeveer dezelfde prijs als bij de distributeur dan ben ik niet argwanend. Mijn omzet is gewoon klein. De houding van (sommige) retailers staat me echter tegen. De gebraden duiven vallen nu eenmaal niet meer uit lucht...
Dank voor je link Roy. Als ik deze schuif nu voor een tientje in huis kan krijgen dan ben ik tevreden. Ik laat de uitslag nog even weten