Bij digikey heb je geen creditcard nodig.
Kan met internationale bankoverschrijving naar Duitsland.
Kies "wire transfer".
Wow, dat is een goeie!
Roy, bij de Mackie-dealer kost 1 schuifje me nog steeds 35 euro. Sorry gasten, dat is het onderdeel gewoon niet waard.
Ben het wel met je eens, die idiote bedragen voor onderdelen die eigenlijk niks kosten. Als je dan weer kijkt naar bijv. Thomann of Musicstore, daar betaal je 8 euro verzendkosten (naar NL) en bij bedragen boven 100€ helemaal géén verzendkosten.
Ik zit zelf ook regelmatig met het probleem dat ik specifieke onderdelen nodig heb en fijn is dat zeker niet. In het verleden bestelde ik dit altijd via een verhuurbedrijf via RS-Components of inderdaad Farnell.
Mooiste voorbeeld, TC Electronic.
Ik heb in 2007 4 stuks TC Triple C's gekocht (rondom 800€ /stuk). Drie jaren later, in 2010 dus begonnen die alle 4 problemen te vertonen. Het gros van die problemen heb ik kunnen oplossen (revisie schakelende voeding), maar van ééntje doet de helft van het display het niet meer.
Bel je met TC, krijg je te horen: sorry, daar zijn géén onderdelen meer van. Niks mogelijk bij TC, apparaat van 3 jaren oud......
Antwoord van TC, u kunt een nieuwe TC Finalizer kopen voor maar liefst 1200€. Geen coulance, géén korting, niks.
Tsja, besluit je dan om in de toekomst ooit nog apparatuur te kopen van TC? Wat mij betreft niet, maar soms kun je niet om dat merk heen voor bepaalde zaken als reverbs.
Mogelijk dat TC ook iets goed doet maar als ik deze ervaring verneem laat ik dat merk links liggen; slechte consumentenondersteuning is een signaal dat het niet goed gaat met een bedrijf. Mond tot mond reclame is in dit kleine wereldje namelijk van essentieel belang.
Deze Soundcraft kwam nogal gehavend uit de verhuur, heeft waarschijnlijk wat ruige feestjes meegemaakt. Als ik de tweedehandswaarde neem (200 euro?), kan worden gerepareerd voor een bedrag van ten hoogste het verschil tussen tweedehandswaarde en de restwaarde (75 euro?). Als deze kosten het waardeverschil overtreffen, is sprake van economisch total loss. Om mijn paneeltje te kunnen behouden, zit ik voor ongeveer 3 euro per uur te werken. Vandaar dat ik een schuifje waarvan er vele inzitten geen 30 tot 40 euro waard vind.
Hier: een hand zand verwijderd (!)
een phono jack afgebroken (!)
Iemand een idee wat dat Philips onderdeel in het kader voor iets is? De print schakelt 110Vac naar gelang het niveau dat de microfoon oppikt. Er is helaas geen schema voorhanden.
De Powerstation ziet er inderdaad niet al te goed meer uit. Begrijpelijk dat je daar niet teveel aan wil uitgeven. Is het überhaupt nog zinvol om dat ding in orde te maken gezien de prijzen voor nieuwe Yamaha/Soundcraft zangversterkers?
Kwa Philips onderdeeltje, zou het niet direct kunnen zeggen. Kan het een optokoppelaar zijn misschien? Zit dit ook in die Soundcraft?
En kwa TC Electronic, zeker ook goede dingen! De M2000/M3000/Reberb4000 zijn waanzinnig kwa reverb. Heb 3 ProR3's en 'n SPX990 van Yamaha, die ik het meest gebruik live en voor cd producties. Maar kwa toon en opbouw zijn Yamaha galmen erg anders dan TC. De combinatie tussen reverbs van TC en Yamaha is erg fijn voor cd producties (persoonlijke smaak meegenomen natuurlijk).
Maar gelukkig werkt mijn wat oudere M-One nog steeds prima en heeft de Tascam DM3200 2 TC-Works reverbs ingebouwd in de mengtafel. Die TC-Works reverb bestaat uit exact dezelfde software als de TC M2000.