e-sonic
Audio meetsystemen en advies www.e-sonic.nl
Ik heb een ca 10 jr oude receiver van philips staan, waarvan de afstandsbediening hapert.
Er werken wel enige toetsen, maar volume up en down niet....
Het IC en de IR led zijn dus goed, de printbanen werken ook wel als de contacten anders worden gesloten, dus blijkbaar is het conductive rubber versleten. Is daar een workaround voor, spuitbusje, of iets anders?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Uit elkaar halen, rubberen contactmatje en print met IPA reinigen, goed drogen, en weer in elkaar...
(Dat kan voldoende zijn, meestal zit er drab in na een tijdje)
Het is dus idd een geleidende koolstof die er opgedamt zit.
Ik zou dit met niet meer als warm water afspoelen en niet schrobben, dan de printplaat schoonmaken ook met warm water op een doekje.
Als dat niet help dan is de geleidende laag weg en dan is het helaas. of iets erop smeren dat geleid maar ik zou niet weten wat dat zou mogen wezen.
Roches
Domoticz en ESP8266, goede combo!!!
Op 13 december 2011 21:48:53 schreef nijhuisr:
Het is dus idd een geleidende koolstof die er opgedamt zit.
Ik zou dit met niet meer als warm water afspoelen en niet schrobben, dan de printplaat schoonmaken ook met warm water op een doekje.Als dat niet help dan is de geleidende laag weg en dan is het helaas. of iets erop smeren dat geleid maar ik zou niet weten wat dat zou mogen wezen.
Het kool van een koolpotlood geleid hiermee kun je soms de baan van een koolstof potmeter herstellen .
Of de pad in jouw geval
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Laatste redmiddel as ook een programmeerbare AB niet werkt:
http://www.afstandsbediening-online.nl/
Je kunt er kiezen tussen nieuw, 2e-hands, of kloon.
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Dikwijls heb ik die dingen weer werkend gemaakt met een stukje aluminium folie. Gewoon met een perforator een paar rondjes ponsen en met een heel klein druppeltje lijm aan de rubber mat plakken.
Soms wil dat ponsen niet helemaal lekker gaan, in dat geval de folie tussen 2 velletjes papier leggen, dat gaat als de brandweer!
Groetjes Hans.
e-sonic
Audio meetsystemen en advies www.e-sonic.nl
Ik heb in dit geval idd een oudere AB van Philips gebruikt, deze had kleine metaal vlakjes op een verende folie van kunststof.
Toch een raar idee, veel gebruikte toetsen werken niet meer, maar ook niet veel gebruikte toetsen werken niet, lijkt me toch een algemene betrouwbaarheid of ontwerpzaak, wellicht iets met het IC.
verder horen op zo'n circuits forum suggesties om het ding weg te gooien, of een universele kloon te kopen, niet op de eerste pagina thuis....