harman kardon avr 1500 nagenoeg geen ontvangst

Mijn harman kardon heeft bijna geen ontvangst.Als deze een zender zoekt stopt ie bij 1 of 2 zenders,die dan nog slecht klinken ook nog.
Iemand ervaring mee?

Jang

Hoi Jang,

Wat voor antenne heb je er op zitten? van de kabel of een lose draad of buiten antenne. Als je met een binnen antennen werkt zal het zeker tegen vallen om een goed signaal te krijgen. Je zou een actiefe binnen antennen kunnen kopen. En deze zo dicht mogelijk bij het raam te zetten. dan heb je kans dat het wel goed komt. En als je op de kabel zit een kijken of alles goed aangesloten zit dan moet je altijd wel goed signaal hebben.

Groetjes Harrie

Over welke band gaat het?
Had je vroeger wel goede ontangst?
Waar staat die ontvanger?
Wat voor antenne zit eraan?

Bedankt voor de reacties.

Deze receiver heb ik een week geleden gebruikt gekocht,en weet ik dus niets over het verleden ervan.Ik had geen of nagenoeg geen ontvangst met een losse draad.Zal nog even proberen hoe het gaat met de kabel.

Heb gekeken of ik van een nagenoeg het zelfde apparaat een print kon wisselen maar deze waren niet het zelfde.

Jan.g.

http://www.uploadarchief.net/files/download/hk%20004.jpg

We hebben geprobeerd om de hk op de kabel aan te sluiten.
Maar deze doet dan nagenoeg niets.
Terwijl een andere radio het op deze kabel het prima doet.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Over welke band gaat het? (FM of AM omroep?)
Waar staat die ontvanger? (plaats; ivm. zenders in de buurt of niet)

Het gaat denk wel over de FM band. Omdat hij een andere radio ook op de kabel heeft gebrobeerd. Dus ik denk dat ingangs trap van de fm antenne stuk is.

Gr Harrie

Toen ik de kabel aansloot stond de hk op de fm band.Er waren toen 2 zenders waarop het automatisch zoeken stopte.De zenders stoorden.

Toen ik de hk op de losse draad aansloot(op de fm)stond deze op zolder.Toe waren er ook 2 misschien 3 zenders,ook met slecht geluid.

Jan.g.

Ik bedoel de plaats op aarde; in verband met de vraag of er wel genoeg zenders in de buurt zijn.
Maar een kabelaansluiting zou normaal gesproken wel meer dan twee zenders (en ook van betere kwaliteit) moeten leveren.
Er zal dus wel bijna zeker een defect in de ontvanger zitten.

Electronica is voor mij niet meer dan een hobby geweest en dat lang geleden.Heb ooit wat schakelingen gebouwd en geknutseld,dus kan best wat hulp gebruiken.Van de foto die ik heb meegestuurd(even terug)zit een print waar de antenne op binnen komt.Zit hier de discriminator spoel op?Heb op hrt forum gelijke problemen gelezen waarbij het aan die spoel lag.Of zoek ik het voor mijn probleem de verkeerde kant op.

Jan.g.

Dat je zo weinig zenders ontvangt heeft met de discriminatorspoel niets te maken, al kan die natuurlijk best óók nog fout staan.
Te weinig zenders komt door te weinig gevoeligheid. Er is dus iets stuk. Daar zullen we echt aan moeten meten en repareren.

Fetje aan de antenneingang wel eens vervangen

Is het wijs om eerst het fetje te vervangen?

Of moet ik eerst een schema zien te krijgen?

Waar kan ik een schema bestellen?