Hoi,
Ik heb een luidsprekerset gekregen de Svenska dd 330 waarvan de foamranden verweerd zijn(ik heb inmiddels nieuwe randen besteld en ga deze vervangen,ik heb dit al bij een paar andere ooit gedaan en dit lukte goed), maar nou zit ik nog met 1 probleem:de regelaars op de luidsprekers kraken bij het verdraaien en nou wil ik graag weten of ik de regelaars kan doorverbinden en ook hoe?(is het gewoon de 2 draden die op de regelaar zitten doorverbinden?)en heeft dit invloed op het geluid?
Bedankt alvast voor je reactie.
Groetjes Willie
Is het een luidspreker met de versterker er in of passief ?
Indien passief; als het goed is past men hier zogeheten L-pads toe, die zijn wel te krijgen of kun je anders vervangen door een weerstandnetwerk met de gewenste demping.
Hoi Aart,
Bedankt voor je reactie en er zit geen versterker in de boxen,passief dus en ik hoopte het simpel op te lossen d.m.v. door te verbinden.
Groetjes Willie
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Je kunt ze gewoon doorverbinden, als het maximum volume van de tweeters je bevalt. Ander kun je altijd nog op de stereo de treble wat lager zetten.
Hoi Fuzzbass,
Bedankt voor je reactie en uitleg,ik begrijp dat ik de regelaar gewoon kan doorverbinden.
Dankjewel en hier kan wat mij betreft een slotje op.
Iedereen een fijne jaarwisseling en alles wat goed is gewenst.
Groetjes Willie