De 8 speakers, hun buitenste ringen zijn stuk of versleten.Received 107441 feb 16 1978 staat op de magneet.
Er werd gezegd dat deze luidsprekers een Bose equaliser nodig hebben.Hij heeft een volledige Yamaha hifi toren staan.De Yamaha equaliser zou aangepast zijn om de Bose boxen te laten spelen..
Vroeger stak men nw karton in luidsprekers.Moet ik moeite doen voor herstelling?

Zonder die bose equalizer klinken ze dramatisch, ik heb ze nog niet met equalizer gehoord, maar ze schijnen gewoon goed te kunnen klinken - niet uitmuntend ofzo. Als je geen equalizer er bij hebt, zou ik er beslist niet teveel geld in gaan steken. Tweedehands kan je waarschijnlijk vanaf 75 euro iets vergelijkbaars krijgen. Topklasse speakers beginnen tweedehands zo'n beetje bij 200 euro. Foamranden zijn vaak gewoon te vervangen, laat je daar dus niet door afschrikken. Bij een normale speaker kost dat 30 euro ofzo als je 't zelf doet. Er zijn revisiesetjes voor de 901 te krijgen, ik weet niet wat dat kost maar je hebt natuurlijk veel meer foamrandjes te plakken...

Prachtige tips !Hij hoort graag klassieke muziek.Mss is die Bose-equaliser echt nodig en geen aangepaste Yamaha-equaliser.Bon ik weet hoe ik verder geraak.
Goede dinges staan niet in solden
Er zou ook nog een kit bestaan om de III serie te opwaarderen,wat het is weet ik niet(filters,klankkleur,echo....)+/- 600 €/stuk

Wel belangrijk is dat je er foamranden in terug stopt. Rubber heeft compleet andere eigenschappen. Foam is in sommige toepassingen superieur aan (en soms goedkoper dan) rubber, maar gaat minder lang mee.