Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Alleen door de naalddruk te verhogen. Skating is alleen van belang voor magnetodynamische elementen met een hoge compliance, zoals Roy B's Shure V15.
Dwarsdruk ontstaat doordat de kracht, de de plaat op de naald uitoeffent ontbonden kan worden in een componetnt tangentiaal aan de groef en een radiale, naar buiten greichte kraacht. De laatste wordt nu (foutief) 'dwarsdruk' genoemd.
Compensatie van de dwarsdruk werd op twee manieren aangepakt: De eenvoudigste was d.m. een veertje dat de een tegengestelde kracht op de verticale as van de arm gaf. Nadeel was dat de compensatiekracht niet constand was (Eigenschap van het veertje). De tweede manier is om via een dun draadje met een gewichtje die tegenkracht op te wekken. Die werd/wordt bij de duurste armen en en elementen toegepast.
Mogelijk is er nog een manier geweest, die uitging van het uit het lood zetten van de verticake arm-as, zodanig dat er een compenserende kracht naar buiten optreedt. Ik weet dat alleen niet zeker.
Alleen de lompe delen is niet zo erg hoor
Ze zullen alleen na verloop van tijd moeilijkheden gaan geven door dat ze vast gaan zitten of stroever gaan.
Dat doet me overigens ook denken aan jou probleem:
Zou je kunenn kijken of het mogelijk is om het afslagmechanisme uit te schakelen? Dat kan behoorlijke dwarskrachten veroorzaken, reden waarom top platenspelers nooit een automatische afslag hadden/hebben, totdat dat met fotocelen of hallelementen op een frictieloze manier kon worden opgelost.
Hetzelfde geldt voor mechanismen van platen wisselaars. Top platenspelers hadden om deze reden (en nog oneindig veel andere) nooit een wisselmechanisme.
in hetzelfde laken:
ik heb een Dual 1219 en een 1228. De 1228 moet alleen even goed schoongemaakt worden waarschijnlijk (knoppen blijven hangen). Maar de 1219 heb ik dit zelf grpboeerd, heb hem NOOIT meer aan de praat gekregen en kan niemand vinden die die dingen in orde wil maken.
Als er iemand is?? GRAAG
Op 8 januari 2012 13:57:36 schreef Roy B:
Ik heb een testplaat!HiFi news Test Record:
http://www.needledoctor.com/Hi-Fi-News-Test-Record
Ik heb er zelfs 2, de serie van Jan Kool uit het tijdschrift Luister
Veel testtonen in diverse amplitudes en antiscating (leeg gedeelte op te testplaten.
Destijds gebruikt om mijn ADC houten pickup arm met Stanton triple E
afteregelen. Werkt trouwens nog steeds goed met 2 gram naalddruk.
ik weet niet hoe bij jullie duals de naldruk zit, maar de mijne hebben een heel handig systeem.
Je telt met het geicht achterop hem EXACt in balans en verdraait dan het wieltje pal naast de arm in de gyrscopische ophanging naar de gewenste naalddruk.