ik heb nog nooit een robot gemaakt, en wil zelf een keer een robot maken.
ik wil graag zelf een robot maken met de volgende eisen:

- een robot die vooruit, achteruit, rechts, en links kan rijden.
- bestuurbaar met controller

hij moet de vorm krijgen:

onderstel, en daar las ik platen op

wat ben ik nodig om zoiets te maken??

ik ga eerst in een electronica shop een motor kopen, een printplaat die geprogrammeerd is om rechtdoor, achteruit, links en rechts te rijden kopen, en een controller die voor die printplaat is gemaakt kopen

daarna wil ik zelf alles verbinden, en een vorm maken

later wil ik zelf de motor maken

ik bedoel welke onderdelen ben ik nodig om een robot te maken?

Kan zo duur en goedkoop als je wilt. Je kunt beginnen met een RC autootje en de carrosserie eraf halen.
Een motortje zelf maken lijkt me wel wat hoog gegrepen...

Klinkt alsof je een RC auto wilt maken.
In dat geval kun je veel kanten op.

De 'printplaat die geprogrammeerd is om...' wordt lastig.
Je kunt een snelheids regelaar kopen, die geeft je vooruit en achteruit.
Daarnaast heb je voor links en rechts een servo nodig.
Dan een zender/ontvanger combinatie, ontvanger in de auto, etc.

Echter, gezien je het hebt over platen erop lassen, klinkt het alsof het een zwaar apparaat gaat worden.
In dat geval heb je stevige elektronica nodig voor een flinke motor die het geheel vooruit kan krijgen.
Dan zul je of zelf moeten gaan bouwen of flink in de buidel moeten tasten.

Als het klein en licht blijft kun je beter terecht in de modelbouw winkel, die hebben alles zo voor je liggen.

Succes!

ja, dat had ik ook in gedachten, en om als voorbeeld te gebruiken, maar ik wil een sterke motor, of de motor/aandrijving sterker maken, zodat het meer kracht heeft en dus sneller kan

ik ga een carrosserie van aluminium maken, met punten om er een soort gevechtsrobot van te maken

maar hoe kan ik zelf als ik alle onderdelen heb, een complete auto in elkaar zetten?

en weet iemand een site hoe je alles moet verbinden?

De cursus op picbasic.nl volgen, of andere programmeer cursus voor pic of avr volgen. Een motor drive IC zoeken dat voldoet aan je eisen van de motor, zoals een L293D. Er op aansluiten, wat knopjes inlezen met RCIN (als je PICbasic gebruikt) En je bent klaar.

The first thing that I would like to make clear is that building a BattleBot of competitive quality is not easy. It takes a lot of hard work, both physical and mental. I should also mention that you will need to be prepared to spend a significant amount of money. Even lightweight competitors usually spend over a thousand dollars on construction and some super-heavyweights can cost tens of thousands to build.

kortom wat je kan maken hangt primair af van je geduld en budget. Met 100 Euro kom je niet ver...

Om wat ervaring op te doen in programmeren, een controller (PIC of AVR) om alles te besturen, sensoren voor obstakel detectie etc zou je kunnen beginnen met een klein rijdend platform met daaraan 2 continous servo motoren.
Later kun je een grotere platvorm bouwen met 2 flinke 12-Volt motoren, accu en motorregeling.

Mod-edit: Spammen met eigen toko wordt niet gewaardeerd!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (22%)]

http://www.youtube.com/watch?v=INoFJEkw_3w

Dat was mijn eerste Arduino Microcontroller project. Maar zo zijn er nog tal van voorbeelden.

Met een microcontroller zul je wel moeten (leren) programmeren.

wat ben ik nodig om zoiets te maken??

Volgens mij ben je niet nodig. Anderen hebben het al zonder jou gedaan...