Ik heb een aantal vragen over het aansluiten van een LCD paneelmeter.
Dit is de datasheet:
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/002f/0900766b8002fe5e…
Ik gebruik 2 van deze meters voor een voeding, 1 om de spanning aan te duiden en 1 om de stroom aan te duiden.
1. Ik heb in verschillende topics gelezen dat de paneelmeters een aparte voeding moeten hebben van elkaar en van de gemeten waarde. Maar is het ook goed als ik voor de LCD meters 1 trafo gebruik met 2 secundaire spoelen? In het schema staat zelfs dat ik de massa van de meetwaarde en de massa van de voedingsspanning aan elkaar kan knopen. Maar dan heb je toch geen gescheiden voeding meer?
2. In de datasheet staat dat de input range van 200mV naar 2V gaat als je RNG met DP doorverbind. Maar betekend dit dat je dus 2V over de meter kan zetten ipv 200mV, of betekend dit dat het decimaal punt gewoon 1 plaats opschuift?
3. Ik wil eigenlijk kunnen meten tot 48V en tot 4,5Ampere.
De voltmeter staat nu nog op de uitgang, maar dan zou er 48V over de meter staan en dit kan hij niet aan. Ik las dat je voor de stroommeting een shunt weerstand moet gebruiken. Maar als ik bijvoorbeeld de spanning meet over een 0,01 ohms shuntweerstand dan meet ik 0-45mV. De meter heeft zelf een afwijking van 0-12%. Dit zal dus een erg onnauwkeurige meeting worden. Hoe moet ik dit oplossen?