Ik zou willen mp3 weergave bekomen op een oudere zéér goede stereoinstallatie.
Wie kan daarbij helpen.
Aanpassing impedantie, soort eenvoudige mp3 ontvanger, hints over ingangsschakelingen en dies meer.
Dank bij voorbaat.
Waarom MP3 als je een goeie installatie hebt?
Goeie oplossing: PC + Esi juli@ geluidskaart of iets vergelijkbaars audiofiels, met WAV of FLAC audiobestanden. Geluidskaart zit rond de 100 euro, een PC die FLAC vloeiend speelt kost enkele tientjes. Een ouwe P3 of p4 voldoet.
'daar heb ik allemaal geen zin in' oplossing: MP3 speler + verloopsnoertje.
Impedantieaanpassing is onnodig als je met mp3 spelertjes gaat werken, 't verschil in klank zal niet groot zijn en 't is hoe dan ook heel lastig om een goed klinkende mp3 speler te vinden - meestal kun je ze niet in de winkel beluisteren met je eigen muziek...
Impedantieaanpassing wordt belangrijker als je van een hoge naar een lage impedantie gaat. Een mp3 speler zal vaak ontworpen zijn voor 2x 16 ohm voor een koptelefoon. Als je daar een 10k lijningang aan hangt, wordt de versterker in de mp3 speler nauwelijks belast.
Als je echter een 2x 16 ohm koptelefoon op een 10k uitgang zet, dan trek je meer stroom en gaat 't waarschijnlijk slecht klinken.
Je kan zo iets toevoegen aan je hifi keten : http://www.nextag.com/SONY-CDPCE500-5-disc-832427986/prices-html?nxtg=…
Deze kan MP3 CD's afspelen en heeft een usb poort, beetje een model zoeken dat een beetje met je hifi keten past.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het is een stereoset, er zal dus FM-ontvangst opzitten. Als er geen ingangen opzitten, je schrijft daar niet over dus zal dat ook niet het geval zijn neem ik aan, dan zal je een simpel FM-stereozendertje moeten gebruiken. Die zijn vanaf een euro of 10 al te koop.
Dat FM-zendertje was ik inderdaad vergeten en het lijkt mij de interessantse oplossing. Dit vergt geen snoer vanuit mijn computer.
Bedankt voor de goede en adequate voorstellen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Graag gedaan. Al zou ik je de volgende keer wel aanraden een beetje meer informatie in je startpost te stoppen!
Zo lees ik dat het gaat om ene ""zeer goede"" installatie. Het zou dan achteraf zomaar kunnen dat je niet tevreden bent met de geluidskwaliteit, maar omdat er volgens jou geen enkele ingang opzit, of je daar in elk geval niks over zegt, blijft het advies toch het FM-zendertje. Iets waar je niks over schrijft, kan ook niemand op ingaan.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (61%)]