hallo,

ik ben opzoek naar een simpele schakeling waarmee ik speakers kan schakelen( speaker niveau dus).
situatie:
versterker met 4 speaker uitgangen maar om a/b kanaal te kiezen(bij ons kamer of keuken) moet je door een menu heen, ik zat te denken dat dat makkelijker kan, kan je met een gewone huistuinkeuken lamp schakelaar speakers schakelen?
het idee is dat je in de kamer de speakers aan/uit kan zetten maar ook die van de keuken.
en in de keuken de speakers van de kamer kan schakelen maar ook die van de keuken(hotelschakeling).

iemand ideeën hiervoor?

@Gadget_inc
heb ik al naar gekeken maar is niet helemaal wat ik bedoel,
worden trouwens die speakers geschakeld door de knop of via een circuit?

Simpel doormiddel van een schakelaar !
Maar wat heeft u dan voor ogen ?
Indien u het volume wilt regelen, word het al iets complexer.
Oplossingen genoeg, maar meer input is wel handig.

om gewoon speaker te schakelen, aan of uit
met een hotel schakelaar(2schakelaars om 1 signaal aan of uit te zetten)
volume wordt geregeld door de versterker
moet ik als ik een schakelaar gebruik rekening houden met een anti klapper ctje?

anti klapper C? voor wisselspanning?
grapjas.

zoiets heet een ontdendercondensatortje en is vaak ongwenst omdat het een vrij grote stroom door je contacten laat gaan. MAar voor wisselspanning gelden hele andere theorien (1/2*pi*f*c)

gewoon schakelaar, maar er is een kans dat eht ding gewoon flink hard inschakelt. houd afhankelijk van het vermogen wel even rekening met de stroom door die schakelaars. MAar volgens mij had kontgat zoiets in het assortiment in een mooi doosje.

idd: voorbeeldje

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (21%)]

Wil je kunnen wisselen ?
Dus het ene paar aan, het andere paar uit ?
Kan allemaal heel simpel, pas wel op met de impedantie !

@High met Henk oeps even vergeten, zal door carnaval komen
je linkje werkt niet
@Gadget_inc ik heb 2 speaker uitgangen dus in feite heb ik gewoon 2 losse speaker schakelaar nodig

FIJN: klote site heeft kontgat toch, het werkt NOOIT lekker. Kies je directe productlink, wekrt het niet

anyweg zoek even op: "luidspreker schakelaar" vind je er 9.

Dus je wilt 1 paar (die b.v. in de keuken) aan en uit kunnen schakelen?
In dat geval moet je via de versterker selecteren dat A/B altijd beide actief zijn en heb je een wisselschakeling nodig.

(erg omslachtig allemaal)

ja maar niet zo omslachtig als via de versterker a of b aan zetten
dan moet je helemaal een menu in en 6 stappen doen voor dat je kan kiezen, en voor mijn oude lui(lees ouders) is dat te moeilijk)

Heeft die versterker echt geen toetsen op het voorfront (desnoods achter een kleppie) met de keuze voor A,B A&B ?

Wat een waardeloos apparaat (grapje), maar handig vind ik het idd. niet

Op 19 februari 2012 17:01:26 schreef Gadget_inc:
Henk....kalmeer !!!!

ik erger me altijd groen en geel aan die rot site, ik bestel bij nedis, farnell, RS, digikey, maar alleen al nooit bij conrad om 2 redenen:

de site is slecht (is die van nedis ook trouwens)
maar de levering is ook nog eens waardeloos.

maar mijn moraal was: waarom gaan kloten als je voor paar tientjes zoiets kan kopen in een mooi doosje, alleen een doosje maken/aanpassen kost al meer.

overigens heeft Nedis ze ook, maar dan moet ja als bedrijf bestellen, vind ze bij kontgat erg duur. Bij nedis zijn ze behoorlijk goedkoper.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (12%)]

GROEPSKNUFFEL DAN MAAR ?

:-)

Op 19 februari 2012 17:09:58 schreef Gadget_inc:
GROEPSKNUFFEL DAN MAAR ?

:-)

Goed plan, met koekjes erbij....

oke ik zal wel ff goed rond zoeken
zal ik thee zetten?(voor bij de koekjes)

Kan je niet gewoon alle speakers doorlussen (Links en rechts apart) en gewoon bij elke speaker een schakelaar plaatsen?

't is zo eenvoudig als het maar wezen kan.
Normaal gesproken in een goeie versterker (>:)) zitten er twee schakelaars aan de voorkant die twee relais sturen.

Optie 1: schroef die versterker open, maak twee schakenlaartjes aan de voorkant, plak er twee relaistjes in, beetje soldeerwerk....

Optie 2: neem een kastje, koop 2 wisselschakelaars dubbelpolig en hoelahoep, schakelen maar. Zelfs je ouders snappen dat.

If (ga ik naar de keuken) then (schakelaartjes op stand a)
else
   (ga ik naar de kamer) then (schakelaartjes op stand b)

En helemaal mee eens: bij conrad koop ik zo weinig mogelijk.
De opzet van de website is echt volledig mislukt qua gebruikersvriendelijkheid. Ik snap ook niet dat ze daarmee in de prijzen gevallen zijn :r

Oeps, je hebt gelijk.
Die wisselschakelaars gaan problemen geven.

Dan maar een schakelaartje in combinatie met twee relais doen?

bedank voor alle reacties vanavond is canavallen dus morgen brak het weekeinde heb ik mooi tijd om ff te knutselen!
ik laat het nog wel weten

Zou de versterker het wel leuk vinden als het vermogen zomaar uit en weer ingeschakeld wordt bij een beetje vermogen