Hallo,
Voor de lokale radio waar ik werk maak ik diverse software, nu wil ik in mijn software ook faderstart gaan maken alleen ik weet niet hoe ik hte met de kabel moet doen. Ik wil vanuit de mengtafel naar de pc uit de mengtafel komen jackpluggen en wil naar de ltp poort toe. ik moet dus een kabeltje van 4 jackpluggen naar 1 ltp poort toe. Uit de mengtafel komt een spanning van 5 volt dus moet zo naar de ltp poort toe kunnen, kan iemand me helpen met een wire schema en vertellen waar ik de onderdelen haal, of beter waar ik zo'n kabeltje kop ben niet zo fan van solderen.

En iemand ook nog een idee hoe ik in delphi deze poort uitlees?
Alvast bedankt

Als wil een frigo met mijn oven verbinden. Uit frigo komen zo vijf stekers en ik wil dan een kabel naar een steker op mijn oven kan je me helpen. Weet jij nu wat ik bedoel en je dat moet doen?

Je zou toch wel iets duidelijker moeten zijn anders zal niemand je kunnen helpen. Vertel eens waarvoor die jackpluggen juist dienen? Als je faderstart wil aansturen dan moet je mengtafel toch ook ingangen hebben? Je zal heel waarschijnlijk toch zelf een kabeltje moeten maken.

Heeft de mengtafel al een Fader die je vanuit een pc aan kunt sturen??

Op me mengtafel zit faderstart daarkomt 5 volt uit en je moet er een jack plub in pluggen. Nu moet ik van die jack plug naar eeen ltp poort toe. En dat niet van 1 maar 4 jack naar ltp

Maar wat is nu juist de bedoeling? Wil je gewoon kunnen detecteren dat er vijf volt op een jack staat of wat is de bedoeling?
Je kan vrij simpel op een parallelle poort vijf signalen aansluiten en die dan als een logische één uitlezen op je pc. Een printerpoort werkt ook met vijf volt dus normaal zou je dit rechtstreeks op de juiste pinnen kunnen aansluiten. Ik weet niet of je die signaal echt kunt vertrouwen, ik zou eerder meer opto-coupler werken zodat die signalen optisch gescheiden zijn.