Flag assy unit Elco vervangen en verplaatsen

Dag heren/dames,

Via Google op deze site terecht gekomen.
Ik heb hetzelfde probleem als dit (gesloten) topic:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/14478

Ik ben niet een super techneut en heb dus nog twee vragen:

De Flag Assy Unit krijg ik niet los zoals iemand anders in dit topic hem wel los in de hand heeft. Het printplaatje lijkt met dat witte langwerpige dingetje met puntjes op het 'moederbord' eronder gesoldeerd te zitten? Of kun je dit voorzichtig lostrekken?

Daarnaast (vraag 2) als ik het blikken 'huisje' losmaak (even lossolderen zag ik) hoe verplaats ik dan zo'n elco?
Kan dat door deze eruit te halen en met twee draadjes te verlengen en daar dan een nieuwe elco op te zetten die ik dan buiten het blikken huisje vastzet (met een verlengdraadje naar de originele plek toe) ??

Graag hulp zodat deze stereoset het weer gaat doen!

In de link twee foto's.

foto1
foto2

Printje kun je doormiddel van die witte connector idd voorzichtig verwijderen.
En je optie met de draadjes kan wel, maar een 105graden elcootje plaatsen zal het truukje ook wel doen.

En... hij doet het!!

Wel apart dat je voor 25 cent iets weer werkend kunt krijgen, altijd spannend als je de stekker erin doet ....

Hartstikke bedankt, dankzij dit forum weer opgelost!

En als het probleem terugkomt dan weet je vast waar je moet zoeken. Een elco van 25 cent is niet altijd geschikt om lang mee te gaan (moet in de meeste gevallen low-ESR zijn). Voor hetzelfde geld zit je echter weer 10 jaar goed. Hangt van de exacte schakeling af, en sommige goedkope elco's houden het in net iets minder veeleisende schakelingen ook best lang uit.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (35%)]