Beste allemaal,
Ik wil graag de beat detector / het LED lichtorgel uit de sectie 'schakelingen' bouwen. Zie: http://www.circuitsonline.net/schakelingen/63/lichteffecten/led-lichto…
Het schema is hier onder weergegeven:
Nu wil ik graag een line ingang gebruiken in plaats van een microfoontje. Omdat T1 gebruikt wordt voor de verstering van het signaal van de microfoon, vermoed ik dat ik het linker deel (alles rond T1) weg kan laten en het signaal in kan koppelen bij condensator C2. Dit is wat mijn boerenverstand er van zegt in ieder geval
Maar voor dat ik mijn geluidskaart kapot maak door het gewoon uit te proberen zou ik graag jullie adviezen willen afwachten!
Alvast bedankt,
Geert-Jan
Niks mis met je boerenverstand, klopt helemaal.
Maar je kunt beter wel nog een potmeter voor de ingang zetten om de gevoeligheid te kunnen instellen.
Bedankt voor de info! Ik ga het uitproberen. Ik ben wel benieuwd hoeveel ik aan de potmeter moet draaien voor verschillende geluids volumes.
Ik heb ook een schema gevonden met automatische gain contol:
Bass Beat Extractor
The bass beat extractor consists of an automatic gain control circuit followed by a low pass filter. The output from this circuit is fed to the next, which converts the beat into a sharp pulse suitable for triggering. This circuit uses only the +12V supply. The limiter circuit will not win any prizes for linearity or distortion, but this is of no consequence for this purpose.
Maar eerst ga ik maar eens proberen de beat detector uit de eerste post aan de gang te krijgen 
Tip:
Zoeken op: 'peak detector' levert een stuk betere zoek resultaten op dan 'beat detector'.