Onvervangbare koolborstels?

Het is het motortje van een toestel om tracties op nek en lage rug toe te passen (ben kinesitherapeut). Vandaar dat het zo traag gaat. Ik ben wel een volledige leek op dit gebied, maar een koolborstel vervangen leek me nog wel te doen. Het tandwiel vooraan is wel noodzakelijk, anders zal er niet veel beweging in de zaak komen.

Ik zal morgen als ik tijd heb de print eens los solderen, en kijken wat er onder zit.

Ruimte voor een andere motor is er wel voldoende denk ik, maar het moet dan wel een passend model zijn natuurlijk. Is het nuttig als ik een foto maak van het hele toestel?

Jammer dat je niet in de buurt van een van ons woont om ff te kijken
mijn vorige (veel geldbewarende klus was die turbo) ff motortje demonteren en gangbaar maken http://www.uploadarchief.net/files/download/dscf1507a.jpg

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

als je de print eraf soldeert kun je miss wel verder komen. de borstels zitten in het zwarte deel aan de lipjes. als deze op zijn kan een aangepaste borstel uit een oude kruimeldief of accuboor al als vervanger dienen.

dit kwam ook wel eens voor bij pedicure apparatuur , daar gingen de borstels vast zitten of de draden in de kop braken af. in bijde gevallen kon dan de kop vervangen worden wat bijna net zo duur ws als een nieuwe machine. heb dat vaker gemaakt gehad voor de pedicure van de zaak :)

is het motortje van bouwjaar 2000 ? anders kun je eens 12volrt op de draden zetten en kijken of de motor gaat lopen , is dat zo en is de motor ook sterk dan , kan het probleem in de bekabeling zitten miss. of de borstels zaten vast en die zijn losgekomen door het demonteren van de motor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb de print er af gehaald, en de koolborstel zijn idd te zien!

http://img18.imageshack.us/img18/1280/img7170800.jpg

Kan ik ze er zo uit halen? Zouden jullie kunnen zien of ze aan vervanging toe zijn?