Hallo!
Ten eerste: ik ben nieuw met elektronica, dus er zullen wat domme vragen bij zitten 
Ik had laatst een mooi plan om mijn boxen van de pc in een tas te zetten. Zodat ik een draagbaar geluidsstation zou krijgen.
De boxjes die ik heb zijn 7 watt, maar de voorversterker die er al bij zat werkte op wisselstroom, en aangezien dat niet uit een batterij te halen is heb ik hier niks aan.
Maar de vraag is dus. Wat voor een voorversterker moet ik hiervoor hebben?
De boxjes komen uit een Trust SP-2370.
Het signaal wat ik ga gebruiken komt via een 3.5mm jack vanuit mijn mobiel. En het liefst gebruik ik een 9v batterij.
Is dit mogelijk?
Alvast bedankt 
En, als het verhaal onduidelijk was, vraag maar raak!
iFabber
Ik denk dat jij met 'voorversterker' de eindversterker bedoelt. De versterker die de luidsprekertjes voedt.
Die werkt eigenlijk op gelijkspanning, maar die gelijkspanning komt uit een netvoedinkje.
Als dat een losse voeding is, is het duidelijk waarop je de batterijen kunt aansluiten om de boxjes draagbaar te maken.
Maar als de netvoeding ingebouwd zit, zul je de boel open moeten maken en kijken of je er wijs uit kunt worden.
Mocht je het toch over een echte voorversterker hebben, dan snap ik de vraag niet. 
een 9v batterij gaat niet lukken, die kunnen het vermogen niet leveren en als ze dat konden hielden ze het maar heel kort vol.
Als je de losse speakers in de tas bouwt kan je er gewoon een ander versterkertje bij bouwen of kopen.
je kan bijvoorbeeld deze maken:
http://www.circuitsonline.net/schakelingen/3/audio/10-watt-versterker.…
of zoiets kopen:
http://www.kistradio.nl/winkel/ta2024-versterker-2x15watt4ohm-standard…
de meestgebruikte optie voor een accu is een 7Ah loodaccu zoals deze:
http://www.kistradio.nl/winkel/12volt-72ah-gelaccu-loodaccu-p-6.html
afhankelijk van het geluidniveau en de gekozen versterker kan hij daarmee wel een uur of 5 draaien.
edit: