Ik kocht bij ome Ali een 12V Li-Ion accu.
Ze kwam met een 12.6V lader.

Weken later, als ik weer verder werkte, heb ik ze geladen. De volgende ochtend was ze helemaal opgeblazen. Te laat voor een geschil.

Ik bestelde even later een gelijkaardige accu en die kwam ook met een lader van 12.6V. Ik kreeg een ingeving en ging de spanning nameten: 13.4V. De oudere lader ook. Ik heb de lader belast met 100 ohm en de spanning bleef. 13.4V.

Nu heb ik een lader bij Amazon besteld, is ook Chinees maar die is netjes 12.6V.

Gelukkig vertrouw ik geen Li-Ion accu's en laadt ik deze buiten onder een niet-aanpalend afdak. Ik wil geen Li-ion brand in mijn huis.

Ik ben al heel lang afgestapt van LiPo's en laders van Ali en consorten. Alles komt van NKON. En wie koopt er nu "UltraFire"uit China... |:(

De accu die ik kocht schijnt 3 18650 cellen te hebben. Capaciteit 55000mAh. :-)

Ik heb ook al de variant "trustfire" uit een electrobak gevist O-)
En ik geloof dat hij vast een keer zijn naam eer aan zal doen :+
Niet om te gebruiken maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Nieuwe actie bij Ali, invoerrechten compensatie bij Bundeldeals:

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (11%)]

Deze klasse-D versterkermodule heeft een aansluiting voor (inkomende) netspanning - is dat nu echt?

https://pt.aliexpress.com/item/1005004918894879.html

"supplies power input for horn protection relay"

Oftewel de voeding voor het luidspreker relais. En de voeding van de fan zit er ook op aangesloten.

Ja... dit is ook een manier, maar op plaatje 4/7 staat een voeding met 12V afgebeeld...

Typisch, Chinees.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]

Geen Sjinese winkel en de bezorger is PostNL. Deze doet het keurig en geeft via de Meta powered chat ook goeie antwoorden. Even kort getest

Winparts verkoopt ook auto gerelateerde onderdelen en is snel met bezorgen. Kwaliteit start accu's waren goedkoop via Amazon UK maar die route is nu afgesneden, lees duur, door de Brexit.

Op zondag 26 juli 2026 21:25:48 schreef Roland van Leusden:
Ik ben al heel lang afgestapt van LiPo's en laders van Ali en consorten. Alles komt van NKON. En wie koopt er nu "UltraFire"uit China... |:(

[bijlage]

Ultrafire is blijkbaar een van de betere merken, en een van de meest nagemaakte ;)

Ik heb zelf cellen van littokala gekocht, 26650's die claimen 5Ah te zijn, en na test zijn ze dat ook ruim.

Op zaterdag 15 augustus 2026 10:29:52 schreef RAAF12:
[bijlage]Geen Sjinese winkel en de bezorger is PostNL. Deze doet het keurig en geeft via de Meta powered chat ook goeie antwoorden. Even kort getest

Goeie antwoorden?

Lees die test nog eens terug dan, ik zie daar werkelijk geen enkel antwoord op je vraag.

Ja, het ding antwoord wel, maar niet het gevraagde.

[Bericht gewijzigd door Sine op (31%)]

Nou ja de info over de bezorgdiensten was nieuw voor mij. En dat ze Meta als machine gebruiken. Ok, ik was iets te enthousiast :-)

Niet heel de discussie gelezen, maar een vreemde manier van omgaan met de klant (niet enkel de Chinese), is dat als je lange tijd iets gezocht hebt, en het dan gekocht hebt, je terug veel reclame krijgt voor dat item.

Ik kocht een set met kleine bouten/moeren waarmee ik nog lang toekom, en nu krijg ik steeds mails met aanbiedingen voor... kleine bouten/moeren.

In mijn ogen is dat nu net wat ze NIET meer moeten aankondigen???

Tja, ik heb wel eens dat ik iets zoek en er "minstens 1, maar als de prijs goed is 2 of 3" wil hebben. Als je dan iets vind, maar denkt: Is de kwaliteit wel goed? Dan koop je er dus eerst 1 en als die bevalt... meer.

Maar die: "welke advertenties geven we user23984o9283498"? algorithmen die draaien op statistiek. Ik vermoed dat ze het: "je hebt het uiteindelijk aangeschaft" niet aan user23984o9283498 kunnen koppelen. En dan is user23984o9283498 gewoon iemand die in het verleden naar dat product gezocht heeft en dus hogere kans heeft om het te kopen.

Op woensdag 19 augustus 2026 08:32:25 schreef rew:
Tja, ik heb wel eens dat ik iets zoek en er "minstens 1, maar als de prijs goed is 2 of 3" wil hebben. Als je dan iets vind, maar denkt: Is de kwaliteit wel goed? Dan koop je er dus eerst 1 en als die bevalt... meer.

Maar die: "welke advertenties geven we user23984o9283498"? algorithmen die draaien op statistiek. Ik vermoed dat ze het: "je hebt het uiteindelijk aangeschaft" niet aan user23984o9283498 kunnen koppelen. En dan is user23984o9283498 gewoon iemand die in het verleden naar dat product gezocht heeft en dus hogere kans heeft om het te kopen.

Ja, maar wat is de kans dat als je iets gekocht hebt, je het opnieuw gaat kopen? Als een webshop (niet enkel de Chinese), WETEN dat je iets gekocht hebt, dan zou ik als webshop dat juist niet meer aangeven als suggestie... Maar wie ben ik? :-)

Omdat de meeste vaak opnieuw kopen. Eens ze weten waarmee je bezig bent, koop je dat toch vaak.
Ik krijg veel nkon reklame, andeee battery en fiets onderdelen.

Ik kocht een maand geleden 5 binnenbanden waarvan 2 gebruikt en 3 in de garage in stock
Ik kocht gisteren weer 5 binnenbanden want vind die 3 in stock niet meer. En nadat ik ze bestelde, vond ik ze.
Ik kocht vandaag... 5 binnenbanden maar een kleinere maat. Ben lek gereden vandaag en gemerkt dat ik geenenkele band meer had. Per 5 heb ik ze goedkoper bij mantel.com

Voorbeeldje: Ik moest nieuwe onderbroeken hebben. Geen zin om naar hema of C&A te gaan, dus online wat uitgezocht. Tja. Ik heb geen zin om iedere 3-4 weken als er weer eens eentje versleten is die riedel overnieuw te doen. Dus koop ik er 12 voor 120 euro? Wat nu als dat niet prettig zit? Dus koop ik er twee. Dat blijkt te bevallen en ik koop er nog eens 10. Die zijn ondertussen op, de afgelopen week allemaal weg en ik heb nu weer 12 nieuwe gekocht.

De hoop met de advertenties is dus dat je herinnerd wordt om het bij de "juiste" winkel te kopen ipv dat je tegen een andere misschien wel betere aanbieding voor hetzelfde product aanloopt en toch besluit te switchen.

Ander voorbeeldje: Ik heb AS5600 breakout bordjes gekocht op aliexpress. Prototype mee gemaakt. Bevalt, aangeboden aan een klant en... die besluit mijn product te gaan kopen. Dus ik had er niet 1 maar 5 gekocht, klant wil vijf exemplaren... Maar ja, voordat er vijf in mijn ding kunnen: De eerste is, voor integratie als "prototype: Ik kan hem aansluiten" afgebouwd (connectors er op gesoldeerd)... Dus aliexpress blijft die dingen een beetje pushen in de: Misschien wil je ook hebben: .... lijstjes.

Over "gekke chinezen"... PDN is afgelopen donderdag met mijn aliexpress pakje op stap gegaan en 's avonds: "Kon adres niet vinden". Dat staat op de nederlandse tracking, maar naar aliexpress geven ze door: Adres fout.

Ik zit dus nu al een week op dat pakje te wachten. Mailtjes naar PDN klantenservice: Geen antwoord. Gisteren dan maar aliexpress gecontacteerd: kunnen jullie ze een por geven? Eerst was dat "nee", maar uiteindelijk toch ja. Dat is volgens mij eerder al een keer succesvol geweest... we wachten af.

Ik kies meestal voor bezorgen op een afhaalpunt bij AliExpress. Dat is dan PostNl. GoFo en PDN wil je zoveel mogelijk vermijden. Het is pure uitbuiting van die schijn-zzp'ers.

(nonius heeft momenteel eventjes een pesthumeur.)

Geen Chinese shop maar de Duitsers van Conrad blijven me reclame-emails sturen, alhoewel ik vanwege hun waardeloze website (kan er nooit vinden wat ik zoek) al jaren niet meer daar besteld heb.

Enfin, ongeveer een jaar geleden zocht ik een Schaffner netentree/zekeringhouder/netfilter-combinatie, omdat de papier condensator van het exemplaar in m'n HP54504a oscilloscoop het begeven had (op olfactorische en dramatische wijze - de vlek is nog steeds zichtbaar op de muur....)

Heb me toen een ongeluk gezocht maar geen vervanger gevonden voor een redelijke prijs (55 euro voor een Schaffner vond ik toch een beetje te ver erover). Dus heb het anders opgelost, met losse entree, netfilter en zekeringhouder, alles uit de rommelbakjes, en een avondje fröbelen om het mechanisch netjes te monteren en aan elkaar te knopen. Alles prima opgelost, zou je denken.

Tot ik zojuist een reclame-mail ontvang van Conrad, met daarin o.a. deze netentree van 'Tru components' (het huismerk) voor 20 euro.

https://www.conrad.nl/nl/p/tru-components-tc-10101460-netfilter-met-ie…

WTF Conrad?! Daar heb ik destijds uren naar zitten zoeken op jullie site en niets kunnen vinden (afgezien van hele dure Schaffner-exemplaren, wat geen optie was). En nu, 'out of the blue', sturen jullie me een plaatje van dit perfecte alternatieve product waar ik toen naar op zoek was, om me dat nog eens even onder de neus te wrijven en ik nu zit te twijfelen tussen lachen en kwaadheid.

Als ik een jaar geleden dit product had kunnen vinden op hun draak van een website had ik het zonder aarzelen direct aangeschaft.

Ik had bij Amazon een (glazen) verwarmingselement voor een aquarium besteld. (snel leverbaar en op voorraad)

Kwam aan in een enkele papieren zak, om de glazen buis zat alleen een enkellaags kartonnen ' wrap '.
(helemaal dus geen bescherming tegen mishandeling onderweg)

Karton was geplet, en de plastic top opengespleten, dus ik had een vrij negatieve review geschreven.
('welke idioot stuurt een glazen buis op in een envelop zonder enige opvulling of bescherming?')

Kreeg een email dat de review niet geplaatst kan worden omdat deze informatie voor niemand interessant is... :(
Of ik de tekst wat op zou willen leuken, nee dus...

Schijnbaar zijn alleen reviews die Amazon de hemel in prijzen toegestaan... :+

Schijnbaar zijn alleen reviews die Amazon de hemel in prijzen toegestaan... :+

Wat dat betreft verschillen ze niet van de Chinezen...

Chinezen willen negatieve reviews vaak wel plaatsen, omdat ze niet weten wat er staat... :)
(hun Engels is vaak bar slecht)

Ik moest wat bij Ali bestellen. Ik dacht "mooi, ik heb nog een kortingscoupon van 10 euro"...

Artikel was 44 euro, met 10 euro coupon korting werd het... 56 euro. 8)7
De coupon wordt verrekend niet met de actuele prijs, maar met de advies verkoopprijs (die was 66 euro)

Zouden ze niet begrijpen dat dit een kromme en zinloze constructie is?

Ik zie in hun email altijd heel mooie prijzen. Ook op de site. En als ik dan inlog om te bestellen wordt alles veel duurder.

Dat is al heel lang zo:
Ze laten het duurste artikel op de foto zien, met daarbij de prijs van het goedkoopste artikel... ;)

Wat dat betreft kan Reichelt er ook wat van - je hoeft er niet voor naar China. Alleen maar dingen besteld die 'op voorraad' zijn. En als het ze dan na 3 dagen belieft om je order een keer te gaan processen, dan blijkt 1 item toch niet op voorraad te zijn. En daar houden ze dan je hele order op vast. En dat flikken ze vaker.
Weet je wat, houd de meuk wederom maar, ik bestel het wederom wel ergens anders. Ze leren er ook niks van... Die Chinees is betrouwbaarder! (en levert sneller)

Een knappe Chinees heeft een manier gevonden om kabelgoten water- en stofdicht te maken... Als dat echt waterdicht is zal het wel goed verkopen, maar ik heb er mijn twijfels bij.

https://pt.aliexpress.com/item/1005008742963129.html