Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op zaterdag 25 april 2026 18:32:52 schreef Arco:
Accu's bestellen bij een onbekende Ali verkoper is bijna vragen om namaak...
(bijna alles is gammel of veel te weinig capaciteit)
Daar ben ik dus achter
Maar waarom in China besteld? (die accu's kosten hier bij 123accu ook 'maar' 36 euro)
Omdat deze bijna de dubbele capaciteit tov de originele (op papier dus).
Gisteren binnengekomen, en ik lag 'm direct op de weegschaal, want ondanks het bullige uiterlijk vertrouwde ik het niet.
Nagenoeg even zwaar als de originele dus.
En na anderhalve seconde laden stopte hij, vol, en wou de portofoon er niet op starten.
Misschien leeghalen en zelf accu's in de behuizing duwen.
nonius
set SCE to AUX.
Geen Chinees,wel een rare,foute vertaling. Zweetbeschermingsspray Als je dit onder je oksels spuit dan zweet je idd nooit meer...
Wel met een rare geur, 'ongeverscenteerd'....
(unscented?)
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Op zaterdag 25 april 2026 18:32:52 schreef Arco:
Accu's bestellen bij een onbekende Ali verkoper is bijna vragen om namaak...
(bijna alles is gammel of veel te weinig capaciteit)Ik heb twee keer accuutjes voor mijn camera besteld, konden na aankomst zo in de kliko...
Ik heb een keer goede accu's gehad, maar daarvan wist ik dat de maker ervan in Duitsland zat, dat geeft de burger moed...Zat ook netjes een uitgebreide kleurendruk handleiding bij in Engels en Duits (zonder taalfouten!)
Maar waarom in China besteld? (die accu's kosten hier bij 123accu ook 'maar' 36 euro)
Bij 123 accu is het bij het eigen merk ook wel een beetje afwachten hoe lang het goed gaat. Ik heb toch maar een nieuwe makita accu besteld omdat ik geen mogelijkheden heb om de kwaliteit van accu's op internet te kunnen beoordelen. En in dit geval is het geen hobby. Het ding moet het gewoon doen.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op zaterdag 25 april 2026 20:32:15 schreef A vd Linden:
[...]Bij 123 accu is het bij het eigen merk ook wel een beetje afwachten hoe lang het goed gaat. Ik heb toch maar een nieuwe makita accu besteld omdat ik geen mogelijkheden heb om de kwaliteit van accu's op internet te kunnen beoordelen. En in dit geval is het geen hobby. Het ding moet het gewoon doen.
Ik heb bij 123 een accu voor mijn Lenovo laptop gehaald paar jaar terug omdat de originele wat minder werd.
Inmiddels doet de originele z'n werk weer, omdat de 123 in notime defect ging.
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
iemand al ervaring met colisprive? kreeg om 16h21 een email dat mijn pakket uit china geleverd wordt en krijg om 21h nu een bericht dat ze mijn adres niet konden vinden en dat het pakket naar een afhaalpunt is. binnen de 8dagen af te halen of gaat retour.
ik zit 3weken in opleiding en ben elke dag om 5h15 al weg en na 19h terug. de winkel is maar 3 avonden open tot 18h dus onmogelijk dat ik het kan ophalen.
die colisprivé wil niet opnieuw leveren want het adres is onvindbaar.
ik heb al 1000den pakketten van ali gehad (met free shipping) en die vinden wel het adres (bpost of postnl).
ik heb nu eens betalend verzenden gebruikt omdat het snel moest gaan ( 5.70€ shipping ) en nu vinden ze mijn adres niet.
zo kan ik beter standard free shipping gebruiken want die komen wel aan
ik vind het een zwak excuus en volgens mij heeft die laatste persoon niet veel zin om rond te rijden en heeft alles maar gedumpt bij een afhaalpunt. om niet opnieuw te moeten komen zet die het maar als adres onvindbaar.
van ali ook al een bericht gekregen dat ze niet kunnen leveren en met BITTER WEINIG info in de mail.
ook in de tracking is er amper wat te zien
mijn vrouw was de hele namiddag thuis, dus no way dat er niemand thuis was. die zijn gewoon niet gekomen
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Die is nieuw voor mij, maar ik bestel altijd met gratis levering; is er soms binnen een week.
Maar Peddler kan er ook wat van:
Ik was de hele tijd thuis, en anderhalf uur eerder had PDN geen enkel probleem om een pakketje af te leveren...
Heb de klantenservice van Ali er op afgestuurd, die hebben er spoed op gezet.
Ohja, de teksten en tijden van de tracking zijn bij Peddler nogal fluïdaal: een eerdere iteratie stelde dat de afleverpoging om 08:48 niet was gelukt en dat ik om een nieuw aflevertijdstip had gevraagd (niet dus)...
Ik had op Aliexpress een zakje 'full spectrum 340-800nm' leds gekocht. Interessant, ik weet van het bestaan van UVA-aangestraalde fosforleds af, maar nog nooit in het echt gezien.
Helaas, het is gewoon een paars-roze led.
De verkoper verkocht ook 'gewoon' paars-roze leds, dus ik had wel enige hoop dat dit daadwerkelijk een ander type led was geweest.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op (21%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Ach vorige de week toch maar weer iets bij Conrad besteld. Was jaaaaaaren geleden daarmee gestopt vanwege hun minimum order gesodemieter. Deze keer gaven ze aan dat ze het 11 mei zouden leveren, (bestelling was een week ervoor) maar het was er afgelopen vrijdag "al".
Ze hebben hun leven dus gebeterd dat ze niet te hard roepen wanneer het er is, dus houden ze het deze keer maar eens ruim aan. Dan kan het nooit tegenvallen.
brains
Special Member
Ik was een electrobak aanwinst aan googlen want volgens mist hij iets. Het is een bicycle tire inflator hw-125.
Het was al duidelijk dat een generiek chinees geval was 
Enfin, ik kwam op een website van de/een maker ervan terecht. Weer een leuk stukje chinees Engels.
https://en.cyclami.com/product_detail/15.html
Valve mouth: beautiful mouth/French mouth
Ik ben toch wel benieuwd wat "French mouth" is 
Ding is echter toch wel duurder dan ik dacht. Zo'n 32 euro op ali met welkomskorting. Dus in echt nog duurder.
Nu eens kijken of ik aan de missende opzetstukje ervoor kan geraken via ali. Geen idee hoe je dat noemt.
nonius
set SCE to AUX.
Ik ben toch wel benieuwd wat "French mouth" is
Frans ventiel (Presta).
Zie ook m'n antwoord in de andere thread https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2654646#2654646
nonius
set SCE to AUX.
Ach, ik vond de link mouth/ventiel makkelijker te leggen dan de link sjapappeke/ventiel. 
Dat laatste heeft een collega toch een paar minuten gekost. Er was een snelle schets op een stukje papier voor nodig eer m'n kwartje/frank viel....
(idem voor koppakking
)
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Hihihi, Nonius, ge moest maar Frans geleerd hebben, ge gingt dan wel weten dat het van "soupape" komt. Uit het Frans, natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
nonius
set SCE to AUX.
De 'ball bearing pin' is ook nogal apart. Als ik dat lees denk ik aan een naaldlager, maar ze bedoelen een hulpstukje om sportballen op te pompen.
Maar dit product is nou precies datgene waar ik me enorm aan erger: het draagt alleen maar bij aan de afvalberg.
OP: dat hulpstukje schroeft blijkbaar in het apparaat? Kans is groot dat het een gewone metrische draad is (evt. metrisch-fijn). Ik zou eens proberen te passen met een schroefje M5, M6 of M8. Als dat past kun je het waarschijnlijk modificeren (buitenkant afdraaien, gaatje erin boren) om een standaard fietspompslang aan te bevestigen. Dan kun je het ding in elk geval eens uitproberen. Als het geen standaard-metrische draad is dan is het hoogstwaarschijnlijk één van de ventieldraden (Frans/Hollands/Schrader), dan zou je kunnen kijken of een oud ventieltje past. Met wat solderen en fröbelen moet je zelf wel een nippeltje kunnen maken, lijkt me.
Maar als een Chinees beweert dat het 250s werkt (4 minuten; en dan waarschijnlijk zonder tegendruk), dan werkt hij met een beetje geluk twee minuten in werkelijkheid en 35 seconden bij het daadwerkelijk oppompen van een band. Maar da's mijn inschatting.
En als mocht werken leek het me wel handig voor nood om in mijn tas te hebben als ik in Gent ben met fietsen b.v. Of voor een camping tripje deze zomer.
Ik neem aan dat er in Gent wel iemand te vinden is met een fietspompje dat je eventjes mag lenen in geval van nood? Enfin, mijn fiets is zodanig oud dat er zelfs op het frame een mogelijkheid voorzien is om een pompje te monteren. En dat old-school pompje houdt het net zolang vol als ik het het volhou; in elk geval langer dan 250s.
Thevel
Golden Member
Een zaklantaarn met 1.6 miljoen Lumen aan licht, wow!
(Dat is vergelijkbaar met ongeveer 1000 auto-koplampen op grootlicht)
Paulinha_B
Honourable Member
Ik wilde een kleinigheidje kopen, en keek eens bij Ali: https://pt.aliexpress.com/item/1005006685597408.html
Nu zou het wel fraai zijn er eentje op reserve te hebben, dus ik klikte maar eens +1 - bizar genoeg was de verzendkost voor twee stuks meer dan twee keer die voor eentje. Rare jongens (en meisjes) die Chinezen!
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
De nog raardere-iteit is dat, dat richting Nederland niet zo is. €6,xx voor één, €8,xx voor twee. Tegenwoordig wel opeens naar een pick-up point ipv naar thuis. Gelukkig werken die kluisjes kasten best mooi.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op donderdag 28 mei 2026 21:33:57 schreef Paulinha_B:
bizar genoeg was de verzendkost voor twee stuks meer dan twee keer die voor eentje. Rare jongens (en meisjes) die Chinezen!
Er is een "super goedkope" verzendmethode die aliexpress verkopers kunnen gebruiken... mits de totale waarde minder dan 5 dollar/euro bedraagt.
Die goedkope manier duurt dan wel ongeveer een maand (soms 2, zelden 8) voordat het er is.
"Naar keuze" of als de waarde meer dan 5 euro is, is er een duurdere verzendmethode, maar dan is het er in ruim een week. (In Nederland, het kan zijn dat het in Portugal iets langer duurt).
In het onderhavige geval lijkt het er trouwens op dat we in NL al direct in het > 5 euro gebied zitten. Dat kan door fluctuaties in de dollar komen, een prijsverhoging, of land-afhankelijke prijsstelling.
[Bericht gewijzigd door rew op (14%)]