Hallo,
Ik heb een philips TV van 3 jaar oud.
Na enkele minuten goed te functioneren begint het scherm te flikkeren en valt hij uit. (opwarming veronderstel ik)
Ik heb de tv al opengeschroefd en de contacten nagekeken... Het merkwaardige is dat de tv uitvalt als ik tegen de printplaat/lamp tik, en meteen daarna schakelt de tv terug aan.
Soms met geluid, soms zonder...
Iemand een ideetje?
Greetz,
Jos
welk chassis is het? geeft hij foutmeldingen?
[Bericht gewijzigd door Evarist op ]
Het is modelnummer 28PT4521/01
Nee, geen enkele foutmelding.
Aan de powerkabel zal het volgens mij niet liggen, ik vermoed dat het probleem op de printplaat net achter de lamp bevindt... ik ga nog een beetje verder speuren met vergrootglas.
Je TV is een MD1.1 chassis. Dat staat op de rugwand. Bij deze chassis zijn verscheidene vaak voorkomende fouten. Een slecht contact aan de deflectiespoel. Op het printplaatje zelf. Een kleine blauwe condensator die parallel staat aan de BU van de hoogspanning. 680pF 2000V oid. Het toestel geeft WEL foutcodes. Die kan je opvragen in de SAM.Als er een defect in de hoogspanning is, gaat de tv in standby. Bij kortsluiting hikt de voeding.Indien het hiermee niet is opgelost, laat iets weten op CO. Ik zal je dan verder door de herstelling leiden. Greatz
[Bericht gewijzigd door Evarist op ]
Yep, voorlopig doet ie het terug vrij goe, overal een beetje aan geprutst en afgestoft...
Tis dus in de gaten houden of het al dan nie goe blijft.
Laat ons hopen.
Thx for the help
God zal het u lonen...met erwten en bonen