Hallo,
Heb een defekte versterker van palladium model 900 vintage. 1 van de versterker modules gaat in protectie.
Zover ik kan nagaan zijn de eindtransistoren in orde. Ik heb na een tip op een andere site de NE5532p vervangen, maar dat haalt niks uit. De spanningen + en - 90 volt zijn gewoon aanwezig. Ik heb geen idee waarom het ding in protectie gaat. Ook heb ik het protectie circuit gecontroleerd op defekte transistoren maar deze lijken ook allemaal goed.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze versterker of een schema. Heb op dit moment geen idee wat het probleem kan zijn. Het is ook lastig meten aangezien de print van het modul moeilijk toegankelijk is om te meten.
Herbert

heb je gemeten of er dc spanning op de speakeruitgangen komt te staan ? dat is vaak de reden dat de beveiliging inkomt. dat kan diverse oorzaken hebben , oa lekkende eindtrapen of voortrappen , te hoge bias , rotte elco in de audiolijn ..

Hoi,
De uitgang loopt via een relaiscontact. Deze schakelt niet in omdat het apparaat in protectie gaat. Ik heb wel voor het relaiscontact gemeten maar daar staat maar een paar millivolt op. Lijkt me dus prima. Ik zie wel verschil in spanningen in het protectie circuit tussen het goede versterker module en degene die niet goed werkt. Maar zonder schema is het lastig zoeken.
Herbert

Hallo,
Heb een schema toegestuurd gekregen, waarvoor mijn dank. Inmiddels is het duidelijk dat de transistor welke het relais moet aansturen niet goed is. Vreemde is dat deze transistor gewoon goed doormeet alleen met spanningen erop doet deze niet wat die zou moeten doen. Maar goed nadat het ding (2SC1008) vervangen was, kwam het relais in en was het protectieledje uit. Kortom alles is nu goed.
Herbert