Autoradio valt plots uit en gaat weer aan

Hallo,

Ik zit met een raar probleem. Ik heb een autoradio van Sony. Wanneer de autoradio aan staat valt hij soms plots uit en start vanzelf weer op. Wat raar is, is dat de constante 12V aanwezig blijft omdat ik zie dat de klok blijft werken als hij uitvalt. Hij valt op onregelmatige tijdstippen uit. Meestal 2-3 maal kort achter elkaar als het begint en daarna blijft hij meestal werken. Ook de automatische antenne wordt dan ingeschoven als hij uitvalt. Heb reeds de aansluitingen gecontroleerd maar geen losse verbindingen gevonden. Hij is aangesloten via de ACC stand, dus opstarten als contact wordt aangezet via de sleutel.

Ik begin te vermoeden dat dit een toestelprobleem is... Iemand suggesties??

Mvg

De connector zelf nazien van de radio daar kan het probleem in zitten dat de acc stand niet goed word doorgegeven en dus er eventjes mee stopt.

Bedankt voor je reply! Ik ga proberen met een nieuwe kabel adapter. Die dingen kosten geen geld en dan kan ik dat al uitsluiten mocht het probleem blijven. Ik zal ook de connector op de print hersolderen.

[Bericht gewijzigd door nk006 op (14%)]

Update :

Heb het ganse voedingsgedeelte gehersoldeerd en probleem is volledig verholpen.

Dank voor de reacties!

Grtn

Geachte,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook een Sony auto radio.

Is zeker al 10 jaar oud, maar heeft altijd goed gewerkt.

Hij valt uit en springt automatisch aan.

Ik heb alle stekkers losgedaan en opnieuw ingestoken. Ook de zekering er eens uitgehaald en terug ingestoken.

Wat had u precies gedaan om het probleem te verhelpen?

Kan u beschrijven waar het aan lag?

Ik heb in de auto zelf op de kabeltjes andere kabels met standaard DIN connectoren destijds gesoldeerd.. zouden die het begeven hebben?

nk_006 geeft aan dat hij het voedingsgedeelte (in de radio dus) opnieuw heeft gesoldeerd (het deel rond de connector vermoed ik ook) en dat dit heeft geholpen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (19%)]

Wat ook een veelvoorkomend probleem is, is de flatcabel die het display met het mainboard verbind. Door het kantelen van het scherm breken de datalijnen in deze flatcabel en kan je allerhande fouten krijgen. Je kan deze nog bestellen via ebay voor een paar euro.

Grtn,

Kenneth