Ik heb een Sweex 7.1 externe geluidskaart. Creative 7.1 speakerset. Sennheiser H350 koptelefoon.

Ik heb regelmatig dat het geluid(muziek) op mijn koptelefoon overslaat of hapert. Wat kan hiervan de reden zijn?

Hoe is alles aangesloten?

met kabels...zwarte, oranje, groene kabelingangen...ken de benamingen niet ;)

Duh :p welke opstelling

Pc > USB Sweex 7.1 > Creative 7.1 > Sennheiser H350 koptelefoon
of

Pc > USB Sweex 7.1 > Creative 7.1
                   > Sennheiser H350 koptelefoon

Kan dat niet zijn omdat de muzieksoftware een te lage prioriteit heeft. Gebeurd het als je pc met iets anders bezig is ? Kijk eens tegelijk naar de processor belasting .

Ik moet bij VNA metingen waarbij de PC de trace opbouwd en het rekenwerk doet bv wifi afzetten en bij windows alle dingen als firewall, update ellende ect want als ik dat niet doe krijg ik meetfouten. Bv ineens sprongen in de trace en spikes ect. Windows schijnt niet echt real time multitasking te zijn. Met al ie processen open en 6 traces ( vooral bij custom traces) zat mijn vorige pc tegen de 100% processor activiteit en als hij er over ging dan kon ik het schudden. Door updatebeheer en alles mbt firewalls, virusellende, updatebeheer, zelfs outlook en explorer, er af te gooien en wifi uit te zetten kwam ik nooit meer boven de 35% uit. ( ik gebruik windows alleen maar voor dat apparaat) Al die services vreten blijkbaar processor kracht.
In windows weet ik het niet maar in linux kan ik een process een hogere prioriteit toekennen. Maar dat is geen electronica gerelateeerd probleem.

As het om CDs gaat is mogelijk je speler defect of de bestanden corrupt. In heb van een paar CDs copieen gemaakt en die zitten permanent in de cd wisselaar van mijn motor. Een daarvan slaat ook heel vaak over, mijn originele CD doet dat niet.

miss eens overgaan naar meer dan 1 cpu core ... dit probleem heb ik jaren terug ook weleens gehad , meen toen dat het afspeelprogramma deels het probleem was , media player wilde steeds extra info van internet halen en dan was er even een dipje.. vlc deed dat niet , maar dat is nu ook een groot programma geworden met teveel nutteloze functies erin.

zet tijdens het afspelen eens taakbeheer aan , als je dat minimaliseert blijft er een cpu last indicatie in de taakbalk staan , als deze helemaal groen oploopt en dan de muziek begint te haperen is de hoge cpu last het probleem.

programma's uit de opstartlijst halen scheelt al , bijv adobe , nero , heel veel programma's hebben updaters die nutteloos zijn . als je 3 internet tabs open hebt staan loopt er vlot een 100mb per tab in het werkgeheugen , wat ook niet te veel last mag hebben .

Waarschijnlijk 'n softwareprobleem, of is het alleen als je beweegt? (Dan is het een "draadjelos" probleem, ook niet echt iets voor CO.)

Op 4 augustus 2012 08:01:15 schreef fred101:
In windows weet ik het niet maar in linux kan ik een process een hogere prioriteit toekennen. Maar dat is geen electronica gerelateeerd probleem.

Ja kan, (in taakbeheer, ctrl-alt-del en op het tabblad processen) maar zou ik niet doen met muzieksoftware. (Misschien wel iets voor die metingen). Alle andere programma's worden namelijk onwerkbaar traag in dat geval.

De koptelefoon heb ik op de Sweex externe geluidskaart aangesloten. NIet op de Creative speakerset(geluid wordt dan minder).

Ik heb een quad core, dus de verdeling is er. Uiteraard kan ik eens gaan kijken naar het cpu gehalte, goede tip.
Ik maak gebruik van mp3's geen cds.