Beste Mensen,

Ik zit met een probleem mbt mijn hifi thuis versterker(dolby)

Het is een Denon AVC a11SR het vlaggeschip van denon van ongeveer 10 jaar geleden.

Op het moment dat ik bijvoorbeeld TV als uitgans selecteer. dit signaal wordt digitaal doorgezonden door middel van een optische kabel. dan werkt het linker kanaal niet.

dit gaat bij alle uitgangen die digitaal door gezonden worden.

Selecteer is bijvoorbeeld CD dan wordt het geluid analoog met 2 tulpjes door gestuurd dan doen wel alle speakers het gewoon.

Mijn vraag is wat zou het kunnen zijn, kan ik hetzelf oplossen en wie zou mij eventueel tegen betaling kunnen helpen?

ik woon in breda en binnen een straal van 2 uur rijden vind ik het geen probleem.

vriendelijke groet,

ivo

Al bij stilgestaan dat de tv ook de schuldige kan zijn en het daar al fout gaat met het optische signaal? Geen cd of dvd speler met een optische out? Want dan kun je bepalen of het aan de Denon ligt of niet.

[Bericht gewijzigd door McDuff op (33%)]

Hoi Mc duf,

Aller eerst bedankt voor je reactie:

Ik heb het vanuit alle kanten getest.

digitaal wordt bij mij doorgestuurd:

de digitale tv/ geeft links geen geluid
de playstation3 / geeft links geen geluid
de mediatank/ geeft links geen geluid

de cd speler analog aangesloten geeft wel links en rechts geluid.

Anders opties/meningen zijn van harte welkom.

vr gr,

ivo

Is dit nog afhankelijk van direct/through of een DSP effect/forced stereo?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (77%)]

Denon heeft geloof ik een softwarematige reset mogelijkheid. Die zou je eens kunnen proberen.

Heeft dit nooit gewerkt, of werkt het pas sinds kort niet meer?

hoi,

de versterker draait nu 5 a 6 jaar waarvan bijna altijd probleemloos.

een keer kraakte het centerkanaal dat is door denon zelf gerepareerd tegen een zeer hoge vergoeding(vandaar de vraag hier)

verder altijd perfect gespeeld. en sinds een week doet de linker kant het niet meer als het geluid digitaal wordt doorgegeven.

daarnet toen ik hem heel hard zette en de rechterkant naar -12db stelde hoorde ik heel zacht krakend geluid uit de linkerbox

ik heb de handleiding erbij gepakt hier wordt niets over een softwarematige reset gezegd.

op internet kan ik hierover ook niets vinden.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (13%)]

Een zacht krakend geluid duidt volgens mij niet op een softwarematige fout maar een elektronische. Ik heb met m'n Sony hier ook eens wegvallende speakers gehad. Dit bleken vervuilde relaitjes te zijn geweest. Aangezien jouw CD speler het via de analoge ingang wel goed doet, lijkt me bij jouw dit niet het geval. Doet de receiver het met alles? Bij Dolby digital én DTS?

is hier al meer duidelijkheid over? ik heb hetzelfde probleem.