Problemen met een Behringer Eurorack UB1002

Hallo ik heb hier een mixer (Behringer Eurorack UB1002) liggen. Hij heeft altijd al heel erg goed gewerkt tot een aantal dagen geleden.

Hij levert de volgende problemen, zodra ik in de MIC praat dan doen de audio level ledjes het wel maar op mijn systeem komt er niks in. (Het ligt ook niet aan mijn systeem instellingen want deze zijn altijd het zelfde gebleven). Ik heb besloten om hem eens open te maken, wat mij opviel is dat er twee voltage regulators aanwezig zijn (TO-220 behuizing), een van deze componenten word extreem warm terwijl de andere niet warm word, ik heb hem niet aangezet zonder koeling.

Waaraan zou het kunnen liggen? Zou het aan een van de regulators kunnen liggen omdat een extreem warm word en de andere niet? Het kan ook niet aan mijn mic liggen want deze is op een andere mixer aangesloten en deze deed het gewoon perfect op mijn systeem.

Foto van de regulators, de onderste word heel erg heet. De bovenste word helemaal niet heet, zou hij soms kapot zijn?

http://i49.tinypic.com/2888bcx.jpg

http://i50.tinypic.com/iz7w2t.jpg

Alvast bedankt

Daar is een hele makkelijke manier om achter te komen, iets met een multimeter dacht ik >:-)

Het is een beetje laat, heb het net allemaal gemeten. Resultaten zijn een beetje raar. Ik post ze morgen wel eens. Hah Fred, maakt zijn humor doos weer open. Dacht je he, maar je weet het niet zeker :D

Het is gebruikelijk dat de positieve regelaar meer stroom moet leveren van de negatieve. Dus daar moet je het niet zoeken, waarschijnlijk.

Branden alle lampjes nog? Zal de voeding idd niet zijn.
Test onderstaande eerst:

* lijningangen geprobeerd of deze wel werken?
* tape in (tulpjes) functioneert die ingang?
* koptelefoonuitgang werkt wel of niet?
* control room uitgang geprobeerd?

Werkt dit allemaal niet, zal er iets mis zijn bij de uitgang van het mixertje. Kan verder niet veel aan de hand zijn met dit mixertje.

Kan ... niet veel aan de hand zijn met dit mixertje.

Mee eens; bij iets meer dan een losse soldeerverbinding is het ding al total loss... sorry voor de topic starter, maar het is een Chinees budget mixertje. Als het werkt, prima ding, maar al snel niet meer de moeite van het herstellen waard.

Komt er wel goede spanning uit de transformator?
Daar staat een dubbele wisselspanning op.
Als één helft niet doorkomt, mis je bv. de positieve of negatieve spanning en dan gaat hij raar doen.
Kan ook aan gelijkrichters liggen of een draadbreuk.