ik heb een gto 6000 versterker.
manual kan je hier vinden.
als subwoofer heb ik een spl subwoofer, deze is 400Watt RMS en heeft 2 spoelen van 3 ohm.
de problemen zijn de volgende:
1)
de versterker heeft 2 gebridgde uitgangen om een subwoofer aan te hangen.
Als ik nu 1 spoel van de subwoofer aan 1 gebridgde uitgang hang, en de andere spoel aan de 2de gebridgde uitgang, werkt de subwoofer.
Echter als ik 1 van de spoelen losmaak van de versterker, gaat de woofer veel harder.
zou dit kunnen komen omdat het signaal niet in fase is van de 2 gebridgde uitgangen? en dit dus de 2de spoel tegenwerk?
als ik beide spoelen op 1 gebridgde uitgang hang, gaat hij ook niet zo hard als met slechts 1 spoel aangesloten.
Iemand een idee hoe ik toch beide spoelen op hun max kracht (die de versterker kan leveren) kan gebruiken?
2)
als ik slechts 1 spoel aansluit, de versterker bij hogere volumes (hardere bass) uitschakelt word en na enkele seconden terug in.
Zou dit kunnen dat het komt omdat de versterker niet gelijk belast word? (links t.o.v. rechts)?
alvast bedankt voor het meedenken;
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
2x 3 ohm is vrij ongebruikelijk, wat voor merk en type is het?
Je belast dan de versterker met 1,5 ohm per kanaal en dat kan net iets te zwaar zijn. De GTO6000 is max. met 2 ohm te belasten.
http://amp-performance.de/273-JBL-GTO-6000.html
3ohm gemeten? en 4 ohm impedantie?
3 ohm speakers zijn volgens mij niet verkrijgbaar in de SPL of elke andere wereld vandaag de dag.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com