maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 10 januari 2016 23:18:38 schreef TinusTech:
[...]
Veel te dikke netkabel. Trekt direct van je tafel af. Zelfs voor die lage prijs zou ik niet die ergernis willen.
Hoe soepel een netkabel is, zie je maar matig van de dikte af.
lepie
I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!
iemand interesse in Raaco 34 lades voor €23.90?
http://www.gereedschapskoffer.nl/ladenkasten/raaco-metalen-ladenkast-m…
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Mwah, Conrad heeft ook wel eens de 60-laadjes variant voor €25... (Wel met hardplastic (PS) laatjes), en de praxis de 48/60 laatjes variant ook voor dergelijke prijzen in de aanbieding.
lepie
I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!
Oke, en ik maar denken dat ik goedkoop af was paar maanden geleden bij de Gamma. ( 60 laadjes voor ongeveer 55 euro ). 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
@LucyLuke:
Mijn ervaring met die 'zachte' laatjes is nog slechter dan met die acryl laatjes. De laatste kunnen weliswaar barsten, maar die half doorzichtige laatjes worden op een gegeven moment bros en desintegreren dan op een onverwacht ogenblik door verdamping van de weekmakers. Dat merkte ik bij een stel van die laatjes, die ik in Deurne had gekocht 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Hmm, dat ga ik zien dan. Ik heb 2 kastjes met PE laatjes en 2 met PS, en een paar PE opbergbakken. (En de eerste van die kastjes inderdaad ook wat te duur gekocht, maar wél de klassieke rode raaco)
Inderdaad wel eens van PE plastic tasjes meegemaakt dat ze desintegreren bij aanraking, na lang liggen. Die kleine gripzakjes waar onderdelen in zitten worden ook bros, uiteindelijk. (Met eigen voorraad nog niet meegemaakt, voorraad van school wel).
Zoek je nieuwe laatjes? (Ik heb ze eens ergens te koop aangeboden gezien bij Reichelt of Conrad, en ook een keer bij V&A hier. Zo nodig zoek ik het even na, ik vind ze nu zo gauw niet terug.)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die dunne gripzakjes zijn idd na een aantal jaren rot. die dikkere heb ik nog niet rot gehad. ze gaan bij veel gebruik een stuk langer mee als je er 2 inelkaar schuift.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 25 januari 2016 22:17:37 schreef Tidak Ada:
Mijn ervaring met die 'zachte' laatjes is nog slechter dan met die acryl laatjes.
Luke heeft gelijk: Het is PP (Polypropyleen) of PS (Polystyreen) wat gebruikt wordt voor die latjes.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Was laatst bij Aldi. Daar hebben ze een nieuw soort lamp uitgevonden... 
http://www.aldi.nl/aldi_halogeen_ledlamp_48_5_20370_32620.html
TonHek
The fastest way to succeed is to double your failure rate.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Pfhoe!
De hint is dat er op het doosje (laatste foto) staat led xxW -> halogeen YY W , dat zou impliceren dat ze een "net zo goed als led" halogeenlamp hebben gemaakt. Halogeen dus.
De hint is dat er op het doosje (laatste foto) bovenaan gewoon "reflector ledlamp" staat. Gewoon een ledlamp dus.
Kiestumaar! 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Labvoedingen - 30v, 30A (!)
hp functiegeneratoren e.d. bij troostwijk
(loopt nog 24 uur vanaf nu)
UPDATE:
Link werkt inderdaad niet, het gaat hier om "Ex US Army Surplus Auction". Zoek anders op de troostwijk site op "synthesizer/function generator", "agile signal generator", "dc-power supply".
Nummers 2130 tot 2138.
Troostwijk Auctions > EX US ARMY AUCTION - 21266 > Generators >
rew
Je link werkt niet. Da's hun fout, ik zie dat je je best hebt gedaan, maar zij accepteren kennelijk "voor de lol" geen links vanaf buiten.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Voor geinteresseerde die niet weten wat zo'n ding is.
Je kan met een curvetracer veel meer dan alleen torren testen.
Je kan oa:
- torren, fets, diodes, zeners en andere halfgeleiders
- elco's op ESR en lek
- Q en IV curves van spoelen en trafo's (BH achtige curve om bv verzadiging te zien
- relais dynamische contact weerstand (zo zie je haperingen )
- laadproces oplaadbare cellen bekijken
- lampjes en leds testen
- schakelaars testen
- tempco grafisch weergeven
- in circuit meten zoals met de component tester in Hameg scoops of de Huntron tracers.
- IV gedrag van sensors (bv PT100 of hall sensors)
- lekstroom van componenten meten
Zomaar wat dingen die ik met mijn Tek 576 doe en me zo te binnen schieten. In principe kunnen de meeste CT's wel dit soort dingen. Natuurlijk binnen de specs van zo'n apparaatje (de Tek heeft wat dat betreft nogal een bizar bereik)
Ik ben benieuwd naar je mening over het kitje, Fred! Rekening houdende met de prijs natuurlijk. Of is dat niet zo eenvoudig op te maken uit de info die gegeven is?
Die thaise kit is gebasseerd op een Elektuur ontwerp uit December 1989. Het elektuur nummer is 890177-12.
Ik heb zelf een eerdere versie zonder de relais, maar met schakelaar.

zie ook: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1433706#1433706
[Bericht gewijzigd door flash2b op (45%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Voor LED_HATERS en andere liefhebbers: Kruidvat biedt 5 gloeilampen aan voor € 1,99.
Lijkt me interessant om als ballast lamp te gebruiken bij het testen van apparaten. Helaas geven ze geen vermogen op.
Tidak Ada
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
kan ook idd, heb hier 150w, 100W en 75W omschakelbaar parallel staan. dat zijn de 3000 uurse versterkte constructie gloeilampen van philips, maar die gingen te weinig stuk en zijn er niet lang geweest