Hallo allemaal,
Ik ben bezig met het bouwen van een robot. Ik heb nu een 6 volt motor aangesloten op een mosfet driver. Als input gaat er 5 volt doorheen. Op de vdd pin staat een spanning van ongeveer 6.6 volt. Maar de output is veel lager dan 6.6 volt als ik het meet en de motor geeft alleen een zwak geluid. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Alvast bedankt,
Bart
Hmm ik heb er (nog) niet zo veel verstand van maar ik ben bezig met het boek van Bert van Dam en daar staat in dat de tc4427a de motor aandrijft.
Dstaal
Bzzzzt
Wat zonnepaneeltje zegt!
Volgens de datasheet kan hij 1,5A piek leveren. Op 5 volt krijg je dus 1,5 * 5 = 7,5 Watt.
In principe kan je dus met die driver een 7,5 W motortje aansturen. In de praktijk waarschijnlijk niet, omdat je je ic dan doorbrandt.
MGP
LDmicro user.
6.6V Vdd is te weinig, de inwendige weerstand Rds(on) van de outputmosfets in de driver is veel te hoog, zie datasheet.
Een hogere spanning toepassen bv 12V, dan zul je misschien aan 8 a 9V geraken bij 0.5A.
Edit: een kleine motor sturen werkt prima als je de max ratings van het ic in het oog houdt.
[Bericht gewijzigd door MGP op (19%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Bart (en anderen),
Een aantal mensen misbruiken mosfet drivers om direct (kleinere) motoren aan te sturen. Geinig truukje.
Veel MOSFET DRIVERS hebben een "low voltage voltage lockout": De mosfets die aangestuurd moeten worden zouden kapot gaan als je ze met een gate spanning van 6V probeert aan te sturen. Dus probeert ie om de gate in zo'n geval maar "liever niet" aan te sturen.