hallo beste mensen

ik heb twee dagen geleden een cd speler gekocht, en hij werkte perfect.
maar vanmorgen pakte hij geen CD-R disck's meer.
ik heb hem open gemaakt en voorzichtig met een wattenstaafje de waas van de lens verwijdert.
maar nu ziet hij zelfs geen originele cd's meer.
er komt error op het display te staan.
het gaat om een Rotel RCD-975.
ik heb met de hulp van de mensen hier op het forum al eens een cd speler gemaakt door de lazer spanning op te voeren, zou dat hier ook het probleem kunnen zijn?

BVD
patrick

Ik kan je helaas niet helpen, maar heb je m nieuw gekocht? Dan is de volgende keer een beter idee om m dicht te laten en terug te gaan naar de winkel voor garantie. Je hebt kans dat de lens naar beneden/boven verplaatst is waardoor hij niet goed meer in het brandpunt staat?

Waas was geen condens? Speler niet kort voor het niet meer afspelen verplaatst van koude naar een warme ruimte?

nee henk
zo dom ben ik niet meer om nieuwe spullen meteen open te gaan draaien.
heb ik in het verleden overegens wel gedaan hoor als het in het weekend stuk ging.
hij is tweedehands en heeft goed gewerkt, maar zag vanmorgen plots geen CD-R meer.
hij staat misschien wel wat vochtiger dan goed voor hem is. staat in schuur maar wel bij de verwarming.

patrick

het vet van de geleideasjes is verouderd ? of de cd-r eens wisselen met een andere cd , cd-r lezen is disk afhankelijk vaak voor een cd speler om deze te kunnen afspelen . hoewel het niet zeldzaam is als een oude speler na jaren op zolder staan van 3 afgespeelde cd's ineens begint over te slaan en 10 minuten later alleen nog err zegt.

een test die de rotte spelers er vaak uithaalt is een goede cd ( geen krassen en origineel ) erin steken , als track1 inlaadt na 3 seconden naar de laatste track van de cd zappen met enige snelheid , deze weer inladen 3 seconden en zo van begin naar einde voor een keer of 4 . haalt de speler dit zonder van het padje te geraken is de kans op een prima laser veel groter als dat de speler maar blijft zoeken en overslaan en ERR geeft na eens snel te moeten zoeken naar een track.

ja dat zou ik kunnen doen,
maar mijn probleem is dat hij nu ook geen originele disck's meer pakt.
en mij lijkt het dat dat toch wel weer op te lossen moet zijn.
misschien door laser af te stellen of zo. maar ik wacht wel even op welke tips jullie nog voor me hebben voor ik zelf weer zomaar wat ga doen.
heb net ovregens al een vervanger gehaald (Rotel RCD-990)
maar heb deze toch ook graag weer aan de praat om dat hij een geweldige klank heeft.

Probeer hem eens bij kamertemperatuur !
En ladetandwiel nog in orde ?

ja, hij staat nu binnen en ik kijk morgen vroeg even wat hij doet.
maar het ligt niet aan een tandwiel want de lade gaat wel dicht,
maar hij leest de schijf niet,
dus is er volgens mij iets met de laser.