ik heb autoradio cd speler model nr : watssound ws-164B hij doet't niet, als ik hem aanzet komt wel verlichting op front, maar valt gelijk uit, kan iemand mij hier helpen om weer muziek in de auto te luisteren, het is wel vervelend om lang afstand te rijden zonder muziek. dank u !

Sluiting in de luidspeaker bekabeling ?
Klinkt als hij in protectie gaat

Of het muting circuit is defect. Die sluit de R/L output kort tijdens de opstart.

Scherp, had ik nog niet aan gedacht :-(

of de radio mist de acc voeding van het contactslot. vaker spuugt de radio dan nog wel een cd uit maar meer niet...

ofwel mist de radio dan 1 van de 2 12v plus aansluitingen.

muting circuit wat is dat precies ?

sorry henry s ik was een beetje snel met plaatsen van die vraag daarom had ik het niet op juist plaats gezet .

Dat zorgt ervoor dat kortstondig de L en R output kortgesloten zijn tijdens het aanzetten van de CD player. Als dat er niet zat zou je allerlei rare geluiden kunnen horen. Motor inschakelklikken als die plots gaan draaien in het loopwerk van de speler, of rare outputsignalen van de DA converter ect ect.
Met het schema erbij is het natuurlijk makkelijker om de fout te vinden.
Soms zit het circuit in een chip maar het kunnen ook 2 losse torretjes zijn die de outputs tijdelijk naar massa schakelen.

edit:
Btw. Valt de verlichting ook uit na het inschakelen? Dan zal er iets anders aan de hand zijn.

@RAAF12 Ik denk niet dat het mutingcircuit gewoon even plompverloren de luidsprekeruitgangen kortsluit.

Een eindversterker-IC voor een autoradio heeft een ingebakken gebeuren om in- en uitschakelploppen te voorkomen.

Daarnaast zal er ongetwijfeld een ingang opzitten waarmee de mutefunctie kan worden geactiveerd (bv. vanuit de µP) en het IC in de standby-stand gezet kan worden.

Bij de nieuwe gecombineerde voedings-/eindversterker-IC's gaan deze functies ook vaak via de I2C-bus.

@jus Blijft het display branden en blijft er ook gewoon informatie op zichtbaar, of blijft alleen de achtergrondverlichting branden en valt de informatie weg?

Wat gebeurt er als je dan op de EJECT-toets drukt of er een CD in stopt? Werkt het mechanisme dan wel?

Op 10 december 2012 20:56:53 schreef Sonytech:
@RAAF12 Ik denk niet dat het mutingcircuit gewoon even plompverloren de luidsprekeruitgangen kortsluit.

Klopt, ik had een CD speler output na de DA converter in gedachten
Luidspreker uitgangen kortsluiten zie ik nergens staan, dat is geheel jouw eigen fantasie :-)

nee er komt wel verlichting op front maar gaat meteen uit zonder geen enkel informatie op display !

nee als ik op eject druk gebeurt niets en cd gaat ook niet in

Dat 70 euro Kruidvat ding is echt hopeloos. Gooi maar op de stort :D

Luidsprekers er af en even de spanning op de radio meten als je 'm aanzet. Valt ie dan nog steeds uit en heb je toch 12V er op staan, dan is de radio zelf ter ziele.

ik hem aangezet zonder sprekers ,maar nog niet gemeten dat ga ik morgen doen .

En....blijft hij nu wel aan ?
Zo ja, dan blijf ik bij mijn eerste veronderstelling....

nee de situatie blijft dezelfde

Mischien een slechte soldeerverbinding in het voedingsgedeelte.

heb jij ff geluk jij had/hebt een cd speler ik heb er al 1 jaar geen meer en ik rij soms ook grote afstanden dus je gaat er echt niet dood van

nee dat klopt maar in deze kerst dagen is alleen maar leuker om naar te luisteren toch !

oke ,bedankt allemaal voor mee denken , ik heb ander radio.