Hallo allemaal
Ik denk niet da ik de eerste ben die er over nadenk
maar maar in een auto word alles in gebouwd
Autoradio met usb...
Parrot
Navigatie
Ga zo maar door
Binnen kort is het voor mij ook zo ver dat er zo iets Gaat gebeuren maar ik wil het anders doen
op de meeste smartphones zit alles al radio navigatie muziek....
Nu moet er alleen nog nagedacht worden over hoe je het geluid over brengt op de speakers dat kan via een jackplug en een versterker
Maar om dat het toch handig is om hem gelijk op te laden moet het eigenlijk via de micro usb waar bijna alle smartphones mee werken
Zijn er mensen met ervaring hier mee?
Wat zullen de nadelen zijn?
Alvast bedankt allemaal
Nico den Hertog
Ja daar wil ik wel graag naar toe
Niet dat het in kosten gaat scheelen want je moet waarschijnlijk weer een versterker maar wel gemak denk ik
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Laden gaat gewoon via de overal verkrijgbare kabeltjes.
Al die dingen hebben een koptelefoon uitgang. Daar moet je de oortjes afhalen en dat naar een versterker sturen ( of zo'n stekker kopen) de microfoon evt naar een externe microfoon.
Maar bedenk dat die draad tevens de antenne is. En ik weet niet hoe goed de ontvangst in een auto is. Ik weet wel dat dat in mijn jeugd ( jaren 70) niet in iedere auto lukte ( portable radio cassette recorder met sprietantenne)
Maar waarschijnlijk kun je hem wel aan de bestaande antenne knopen.
een radio met USB en een USB kabel naar je telefoon en je bent er ook?
ziet je radio hem als USB massa opslag en kun je via je radio benaderen. Kan al een jaar of 10 denk ik zomaar.
Dat zijn wel dingen waar ik over nagedacht had maar het mooiste lijkt mij om het gelijk via de micro usb te doen
Dat kan, er zijn leuke kleine versterkertjes 12v te koop.
Via de 12v auto connector kun je een usb adapter aansluiten voor stroom. als je alles op de auto speakers wilt aansluiten moet je een klein versterkertje maken. dit is goedkoop te doen.
waarom niet? je kunt die overal kopen.
Voorbeeld plaatjes
http://nl.getusb.info/review-usb-car-adapter-charger/
bij de Lidle had ik er 2,5 euro voor betaald
[Bericht gewijzigd door xcellency op (17%)]
Jackplug moet er ook niet op. de boxen met versterker gaat daar op. de usb is alleen voor de batterij laden.
waarop wil je afspelen?
als je op de radio wilt afspelen kan het zoals ik zeg.
als je op de telefoon wilt afspelen (en dus wel via de radio wilt laten horen) kun je via Bluetooth gaan. Opladen moet altijd via de USB.
het KAN allemaal al!! audio via USB kan niet. USB is data. je zult een apparaat moeten hebben wat de data omzet naar audio signalen.
Dat is nu juist wat ik graag wil 1 kabel aansluiten op me telefoon
Maar dat Kan alleen als je muziek kan als spelen via je micro usb uitgang ik zat eerst te denken ik kijk of ik een docking station open Kan trekken en daar de bijnodigt heden uit trekken maar die Kan ik ook nog niet vinden
in beide opties van mij sluit je maar 1 kabel aan....
nogmaals en dit is ECHT de laatste keer:
OPTIE 1: je pakt een radio met USB aansluiting en sluit daar je telefoon op aan: de meeste telefoons zullen gewoon herkend worden als massa opslag apparaat (wel even testen of dat met jouw foon ook kan) en dan kun je via de radio de muziek op je telefoon opzoeken en afspelen
OPTIE 2: je neemt een radio met bluetooth. Je start je muziek op je telefoon en streamt die via bluetooth naar je radio. DRAADLOOS dus!!!
Het usb kabeltje heb je alleen nodig om te laden!!
hoe duidelijk wil je het hebben? Waarom zelf gaan freubelen? Die radio's koop je voor minder dan 100 euro tegenwoordig.
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (86%)]
Ik ga met Henk mee, bluetooth verbinding maken met je autoradio of andere uitvoer apparaat. dan heb je alleen maar je telefoon nodig. die kabel is alleen nodig voor spanning, alleen radio zal lastig worden de antenne zit in de jack stekker verwerkt.
Dan word het nog even zoeken naar docking stations voor de andriod telefoons die net als apple werken en ombouwen naar 12v of bluetooth
waarom een docking station en niet gewoon een autoradio?? wil je mobiel blijven omdat je veel van auto wisselt?
dat is namelijk de enige reden die ik kan bedenken..
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (49%)]
je hebt leuke universele, eigenlijk heb jij alleen een houder nodig.
de usb gaat naar je radio en klaar
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De keus is kennelijk al op Android gevallen. Voordeel is dat je dan veel verschillende merken kunt kopen, dus als je het merk en type van jouw voorkeur niet simpel kunt docken is er een grote kans dat een ander merk een soortgelijk model heeft dat je wel simpel kunt docken.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (80%)]
RoelA
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
ja en kenwood kan ook BT aan en Alpine, Pioneer enz. enz.
dus gewoon streamen die hap: kan zelfs met mijn windows mobile 6 koelkast uit het jaar 0. dus wat zitten we nou moeilijk te doen?
waarom zou je dan een parrot kopen?
[Bericht gewijzigd door Sine op (3%)]
Inderdaad, muziek, telefoongesprekken, sms, telefoonboek, alles kan je via bluetooth streamen. Kabeltje voor opladen is dan optioneel, kan je gebruiken voor de lange ritten (blijft ook een hele simpele sigarettenplug kabel, geen gedoe)