Prpbleem Tascam FW-1804 :alle lampjes blijven branden , fire wire knippert

Hallo ,

Ik heb hier een Tascam 19" Fire-wire audio interface FW-1804.
Doet niets behalve dat bij inschakelen alle lampjes gaan branden en het firewire lampje knippert.
Ik krijg ook geen enkele firewireverbinding tot stand gebracht.
Iemand hier ervaring mee gehad ?
Of misschien heeft iemand schema's van deze interface.?
Bij voorbaat dank.

Ik zou in zulke gevallen altijd eerst inspecteren wat je kunt inspecteren. Dus visuele controle van de voeding, meten van de voedingsspanning(en) etc.

Bedankt maar dit had ik al gedaan tot zover wat mogelijk is zonder schema.
Geen bijzonderheden gemeten.
Ik meet op de connectoren wel wat spanningen die normaal lijken maar op sommige pinnen meet ik niets en zonder schema weet je ook niet wat daar op moet staan.
Ik zit ook te denken aan firmware die beschadigd is maar dit wil ik eerst uitsluiten door al het andere te bekijken.

[Bericht gewijzigd door JvdV op (18%)]

dit soort toestellen kunnen erg slecht tegen uitschakelen als ze nog ergens mee bezig zijn , dat de firmware beschadigd is kan best het probleem zijn..

De lampjes branden/knipperen ook als de firewire kabel niet is aangesloten?
Zo nee, heeft deze interface gewerkt op de desbetreffende computer? De gebruikte chipset op het moederbord van de computer of firewirekaart kan problemen geven (vooral VIA). TI chipsets werken in het algemeen goed bij audio-interfaces.

Als bovenstaande het zeker niet is, is het apparaat vaker 'hot' geplugd? Oftewel, firewire kabel aangesloten terwijl apparaat en computer aan stonden?
Dit kan de controller/chipset in het apparaat beschadigen namelijk:
http://www.m-audio.com/index.php?do=support.faq&ID=c9d161aac920b52…

Kom je er totaal niet uit, neem contact op met Hanex in Leimuiden. Service partner van Tascam EU in Nederland. Ook de enigen waar je schema's e.d. kunt krijgen.
Ze zijn zéér behulpzaam.
http://www.hanexservice.nl/fmi/iwp/cgi?-db=FM7IWP&-loadframes

Tot feb 2012 bestond er nog een Tascam forum, is ter ziele gegaan, maar het archief staat online. Of het zin heeft er nog op te posten weet ik niet, na februari 2012 is er geen activiteit meer geweest. Hier staat je probleem wellicht ergens tussen, dus zoek daar ook even goed:
http://tascamforums.co/index.php?s=8505006cc6db79360d7b5ebacd419c8e&am…

Bedankt weer :-)

Ik heb zelf al een soort van neefje werkend op mijn pc
Tascam FW-1884
De toegepaste techniek heeft veel overeenkomst met de FW-1804
Ik heb inderdaad een TI interface in mijn pc en ben op de hoogte van de issues hiermee rondom deze firewire verbinding.

Ik repareer deze voor een kennis en ik vermoed dat het niet is uitgesloten dat deze HOT geplugd is.
Maar kan het zijn dat het hele apparaat hangt nadat de firewire chip overleden is ?
Bij z'n neef FW1884 weet ik uit ervaring dat dat niet zo is.
Deze is dan nog steeds stand alone te gebruiken.

Ik heb Hanex al een mail gestuurd.
Bedankt voor de tip !

Als je de mogelijkheid hebt, laat even weten in de toekomst wat het probleem is/was.
Heb zelf Tascam DM24/DM3200/DM4800 mengtafels staan, zonder firewire kaarten. Maar wel een M-Audio interface (Profire2626) op firewire die ook wel eens problemen oplevert.

Ik laat altijd de uitkomst weten om anderen weer van dienst te kunnen zijn :-)

Thnx!
Ter info, het Tascam forum dat nu op www.tascamforums.co staat, wordt weer nieuw leven ingeblazen. Dus er kan gepost worden, een aantal oude leden hebben dit weer opgepakt.

Goed,
Hanex heeft gereageerd maar was wel wat terughoudend met het verschaffen van info.
"Ten minste een chip met wat randcomponenten " en een schema werd niet gestuurd helaas.
Hieruit kan ik wel opmaken dat het vrijwel zeker de firewire chip (PDI1394p23) wordt bedoeld.

Schema's van de DM24 en DM3200 heb ik ook nooit gekregen inderdaad.
Maar heb wel een aantal goede deals met ze kunnen sluiten betreffende vervangende printen voor zowel de DM24 als een probleem met de DM3200.

Voordeel van het forum was dat dat ook gevolgd werd door R&D en service-medewerkers van Tascam, die ook weer zinvolle info verschaften.
Telefonisch heb ik via Hanex zinvolle info kunnen krijgen. Maar het ging niet om het vervangen van een IC op een printplaat.