mijn dochter senne coomans, heeft vroeger de muzieklessen tijdens de masterclas opgenomen op mini-disk. ze heeft toen echter de snelheid zo ingesteld dat de weergave enkel kon gebeuren met haar "speciale" md. ik heb zelf hier 4 "normale" minidisck en daar lukt de weergave niet, bij mijn rackmodel verschijnt op de display na de toc-reading : "Hi-MD disk". is er iemand die nog zo'n mini-disk heeft waarop ik haar gegevens kan weergeven en vervolgens op cd of een andere drager zetten. alvast bedankt voor het lezen !!

Is die md opgenomen in lp2 of lp4 mode?
Of is het nog eentje geweest van de allerlaatste generatie, de "high definition" md? Die laatste zijn echt niet te vinden........ook bijna niet verkocht.

Weet je waar je eens kunt proberen? Lokale radiostations, die hebben in het algemeen nog wel een md-speler staan. Heb ze zelf allebei verkocht helaas.

Edit, hi-md disk is er inderdaad een van de laatste generatie MD met 1 gigabyte opslag op het schijfje. Geïntroduceerd in 2004 en maar gedurende 2 jaren in de verkoop geweest ongeveer.
Het "oude" md formaat heeft maar 160MB opslagcapaciteit.

ik heb een tascam md 350 staan
waar wel een atrac funtie op zit wa betekent dat je er volgens de beschrijving 320 minuten mee kun opnemen ipv 74.

kijk dit maar even na op google oid.
voor het overnemen kun je hem wel van me lenen.

gr sybrand

Als jullie beiden even het emailadres openbaar maken dan hoeft verdere (prive) correspondentie niet over het forum.

Daarom is er ipv dit soort topics de V&A.

ik heb een tascam md 350 staan
waar wel een atrac funtie op zit wa betekent dat je er volgens de beschrijving 320 minuten mee kun opnemen ipv 74.

Kun je niks mee, je moet het LAATSTE type HI-MD hebben om deze überhaupt te kunnen afspelen. Hi-MD gebruikt géén ATRAC meer.
Die Tascam is erg mooi, maar ook een standaard minidisc welke zeker géén hi-md's kan lezen helaas.

Is het toestel waarmee je dochter deze heeft opgenomen stuk of heeft ze hem verkocht?

Wellicht kan je eens bellen met een Sony-dealer die zelfs nog de eerste Walkman TPS-L2 nieuw op voorraad heeft staan:

Foto/Video A. Janssen, Haarlemmerstraat 81, 1013 EL Amsterdam. Telefoon 020-2625583.

Zeg maar dat je z'n telefoonnummer hebt doorgekregen van die Sonymedewerker uit Utrecht...