Hallo,
Ben bezig met de reparatie van een Kenwood RXD551. Wat een enorm onding om aan te werken. Apparaat werd aangeboden omdat deze niks meer deed. Bij het zoeken geconstateerd dat diodes D28, D29 en D30 welke resp. op de trafo print en op de voedingsprint gemonteerd zitten, defekt waren. Heb deze vervangen. Nu start het apparaat op maar gaat daarna in de protection mode. Tijdens het meten geconstateerd dat dit onding met allerlij soorten massa's werkt wat het zoeken erg lastig maakt. Waar ik nu tegenaan loop is dat in het schema op de voedingsprint de massa op connector E2 tussen de punten 5, 6 en 13 doorverbonden is, maar in de praktijk is dit niet het geval. Aangezien het apparaat heeft gewerkt zal het wel zo horen ondanks dat het schema anders aangeeft. Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken? Ik heb de poweramp er uitgesoldeerd maar dat maakt geen verschil.
Herbert
Ten eerste, maak je tekst leesbaar. Nu moet ik al moeite doen om het te lezen. vele mensen haken dan al af. TIP!
Verder is punt 5,6 en 13 een massa punt, dit moet wel met elkaar verbinding maken. Maakt het meetbaar geen verbinding of is het gewoon niet verbonden op de print?
De diodes die stuk zijn gaan naar een reset IC S-806D-Z, maar met zoveel weerstand dat deze niet zomaar kunnen stuk gaan. Vreemd.
Het schema is te complex om te lezen zonder het ding voor me te hebben en te kijken naar de componenten.
Hallo,
Voor mijn gevoel was het duidelijk omschreven. Maar goed.
Waarom de beide diodes defect zijn geraakt is mij niet duidelijk. Heb deze vervangen voor een 1N4148, wat volgens mij wel moet kunnen, en ook de zenerdiode die er achter zit. De spanning is nu ingeveer 11 volt. Volgens de tekening horen de punten 5, 6 en 13 aan elkaar te zitten, maar dat is niet het geval. Als je de printsporen volgt klopt het ook dat ze niet aan elkaar zitten. Ook de voedingen op het controlboard zijn anders als wat de tekening aangeeft. Dit in combinatie met de verschillende massa's welke het apparaat gebruikt maakt het zoeken erg lastig.Het meten van spanningen wordt hierdoor een lastige aangelegenheid. Daarnaast gebruikt deze combinatie van Kenwood een mix van losse connectors en gesoldeerde connectors. Erg irritant.
Ga gewoon verder met zoeken maar als je nog een tip heb hoor ik dat graag.
Herbert