Ha dank je rew, dat zijn ze
Dit topic is gesloten
Ha dank je rew, dat zijn ze
Inderdaad, helemaal goed. Even informatie gevraagd, zijn op voorraad, kosten 0.35 cent per stuk, dus met eentje in reserve heb ik voor 0.70 cent handel en direct leverbaar. Maar nu komt het, als ik ze in huis heb ben ik 23 euro lichter aan behandelings en verzendkosten! Dus doei, ik kijk nog wel even verder, in elk geval bedankt voor de moeite.
Groetjes Hans.
Golden Member
Al eens bij Intratuin op de vijverafdeling gegkeken ?
Op 8 maart 2013 15:58:09 schreef Zoef de Haas.:
Maar nu komt het, als ik ze in huis heb ben ik 23 euro lichter aan behandelings en verzendkosten!
Je kunt vaak wel met mensen meeliften als je bereid bent een weekje te wachten. Ik zie het er wel van komen dat ik komende week een mouser bestelling doe. De prijzen zijn voor bedrijven bedoeld, dus zijn EX BTW. En je moet het afhalen of ik reken de verzendkosten ook door. Maar dat is geen 22 euro.
Golden Member
Op 7 maart 2013 23:47:13 schreef guidob:
Zoek een tweekleuren led, 3mm rond. Maar dan wel met een vlakke voorkant (flat top). rood/groen of rood/blauw o.i.d.Kan ze alleen bij de brokers vinden in de grote aantallen. Maar waar kan je er één (of een paar) kopen...?
Afslijpen en polijsten gaat prima! Wel eerst even met een loep kijken tot hoever de bonding wire naar voren komt. Ik vlak ze ook wel in de draaibank.
Zijn dat gewone smd drukknoppen?
Jup: gewoon bij farnell ofzo zoeken achter pushbuttons of switches > tactile
[Bericht gewijzigd door Damic op 29 maart 2013 11:58:51 (56%)
Yuuuuup. Zijn gewone SPST normally open schakelaartjes. Ik kan ze alleen niet vinden bij Farnell, Digikey of Mouser.
Special Member
Lijkt op deze: http://sell.lulusoso.com/selling-leads/1569876/12V-with-Earth-terminal…
Nu nog even kijken waar ze te koop zijn...
Farnell: Switches & Relays > switches > tactile of zoeken op spst smd
[Bericht gewijzigd door Damic op 29 maart 2013 12:13:23 (21%)
Special Member
Ik zie bij Farnell zo gauw niets in dat model wat zo klein is... (3x3mm)
Ofwel zien ik scheef ofwel is de foto niet al te goed getrokken maar ik zit op 3.5x3.5 en de pads is 4x4
Je kunt vaak wel met mensen meeliften als je bereid bent een weekje te wachten. Ik zie het er wel van komen dat ik komende week een mouser bestelling doe. De prijzen zijn voor bedrijven bedoeld, dus zijn EX BTW. En je moet het afhalen of ik reken de verzendkosten ook door. Maar dat is geen 22 euro.
Als dat zou kunnen, heel graag. Ik heb de tijd, het steekt echt niet op een week of zo. Verzenden kan, desnoods kom ik ze halen, Delft is niet ver. Ik weet alleen nog niet waar in Delft, ik kan met de auto komen of met lijn 1. Maakt niet uit, dus in elk geval bij voorbaat dank voor de medewerking. (Mededelingen kunnen per E/mail, adres staat in mijn profiel)
Groetjes Hans.
Golden Member
Ik heb wel deze SMD versies. Mocht je dit pas kunnen maken dan stuur ik je deze op.
5,2 x 5,2 x 1,6 mm
6 x 6 x 4,3 mm
Golden Member
Waar vind ik een goedkope hoofdtelefoon met een impedantie van ≥ 270Ω ?
Ik zie ze alleen maar rond de 32Ω
Het gaat er om hem als monitor voor een geigerteler te gebruiken, dus HiFi hoeft het niet te zijn; zelfs een ouderwetse 'marconisten koptelefoon' zou bruikbaar zijn.
Of een tweedehands Sennheiser HD414 uit 1968, die zijn 2000 Ohm. Dan belast je de output nog minder. Of een crystal oortelefoontje die zijn hoogohmig. Dumpzaken hebben ook vaak dat spul. (Bako?)
Anders even driftig Googlen tis toch bijna Pasen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op 30 maart 2013 00:10:19 (12%)
@Tidak: In Helenaveen, en misschien ook nog in deurne liggen nog van die oude Headsetjes uit het leger.
Kun je hier iets mee?
Golden Member
Op 30 maart 2013 00:22:23 schreef Kareltje:
@Tidak: In Helenaveen, en misschien ook nog in deurne liggen nog van die oude Headsetjes uit het leger.
Kun je hier iets mee?
@RAAF:
Daar ben ik dus al 'een dagje' mee bezig geweest. Is BACO al virusvrij?
Senheiser HD414 ? Ik zei een goedkope hoofdtelefoon !
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 30 maart 2013 11:33:45 (11%)
Bedankt, heren. Voor ik de foto's hier neergezet heb, had ik al een behoorlijke zoektocht gedaan. Ik kan de exacte niet vinden, vandaar m'n berichtje. Denk dat ik maar op zoek ga naar een redelijk passende vervanger.
@Ritmeester. Alvast bedankt. Even puzzelen of het past, wie weet hoor je nog van me
Golden Member
Op 30 maart 2013 18:09:04 schreef Timmestein:
@Ritmeester. Alvast bedankt. Even puzzelen of het past, wie weet hoor je nog van me
Laat maar horen
Op 30 maart 2013 09:31:04 schreef Tidak Ada:
[...] @RAAF:
Daar ben ik dus al 'een dagje' mee bezig geweest. Is BACO al virusvrij?
Senheiser HD414 ? Ik zei een goedkope hoofdtelefoon !
10 euro
http://www.ebay.de/itm/Sehr-alter-Kopfhorer-Sennheiser-HD-414-/2810826…
Op de duitse ebay staat nog veel meer. Zorgen dat je een oude koopt die zijn 2000 Ohm per schelp. De oorwarmers zijn nog steeds nieuw te koop voor een luttel bedrag.
Op het origineel zat een snoer met 2 DIN ls stekkers. Er zaten 2 verloopjes bij van LS female naar DIN 3 male
Meestal werd er gewoon een stereo jack aan het snoer gezet.
Snoertje naar de schelpen toe had 2 stekkertjes eerst vertind de latere series verguld.
Golden Member
RAAF, Ik kreeg met een wereldwijde seach op HD414 alleen dinge boven 100 Euro!
Weet jij of die HD414X, van die link 2000 Ohm is? Staat nergens aangegeven. Overigens duurt de veiling nog 3 dagen, de prijs zal maandag wel omhoog schieten.
Ik had vroeger ook zo'n Senheiser. Een van de eersten. Hij is ter ziele gegaan aan die stekertjes in de oorschelpen. Dat was een bekende kwaal van die dingen.
In ieder geval is 15 € het maximum dat ik er aan wil uigeven. Bedenk dat ik er alleen maar naar pulsjes mee ga beluisteren. Zag op MP een ding voor €2 en heb gemaild of die voldoende hoogohmig is. Afwachten dus en ondertussen epay in de gaten houden.
Dat weet ik niet zeker als de verkoper adverteert met zeer oud kan dat best na 1968 geweest. Ik zou er een mailtje aan wagen en vragen of ie ze even wil doormeten.
Ja, ik had hem ook net toen die uitkwam met grijze oorschelpen andere kleuren waren er (nog) niet. En helaas die met vertinde stekkertjes die na een jaar gingen kraken. Gelukkig is alles ook nu nog los leverbaar en ook een nieuw snoer met vergulde stekkers.
Ik bouwde er zelfs een aparte hoofdtelefoonversterker voor in een Montaflex kast...
Het Internet catalogus plaatje is van een HD414X maar de headphone zelf kan best een oud 2k model zijn.
Ik zoek de TSOP 1140 bij een andere winkel dan mouser/vishay in verband met verzendkosten. Ruilen wil ik eventueel ook als iemand 15+ stuks heeft liggen.
Dit topic is gesloten