Zoals om schreven in de titel zou ik deze plafondradio willen versterken.
Het betreft een kleine transformator met ingebouwde radio ontvanger.
Met een afstandsbediening met display is het geheel te bedienen.
Aangezien er een belabberd geluid uitkomt zou ik er graag een versterker tussen willen hangen en dan ook gelijk zwaardere speakers gebruiken.
Helaas heeft dit systeem alleen maar speaker uitgangen en geen tulp signaal. Opzich is dit niet het probleem, daar is uiteraard een hi/low filter voor.
Waar ik wel tegenaan loop is het feit dat ik de radio kan bedienen met één afstandsbediening en ik dat ook zo wil houden, dus niet nog één voor de versterker.
Zelf had ik al zitten denken om een versterker te gebruiken zonder tiptoets bediening (als de 230V eraf is geweest moet men altijd weer de tiptoets indrukken) en dan op één of andere manier de 230V te schakelen met de de bestaande radio/afstandsbediening.
Maar het is de vraag of ik iets kan aftakken dat mee aan en uit schakeld waar ik dan doormiddel van een relais de versterker kan schakelen.
Voor de prijs dat het ding kost zou ik toch verwachten dat er een beetje knap geluid uitkomt.
Op zich is het best mogelijk om er een versterker aan te knopen en een paar zwaardere externe speakers. Het enige dat je dan zal moeten uitvogelen is een punt in de radio waarmee je de versterker kan laten in- en uitschakelen, maar dat zal niet zo'n probleem worden vrees ik.
Ze zijn inderdaad niet goedkoop en ik heb een oudere versie,
wellicht is deze minder van geluidskwaliteit.
Uiteraard is het geen autoradio met een remote uitgang,
was het maar zo simpel.
Ik ben bang dat het niet zo simpel is om er een remote uit te fabriceren. Zal eerdaags eens gaan meten.
Ik ken toch grotere uitdagingen dan een "remote out" fabriceren.
Kleine hint: gaat er niet ergens iets van verlichting branden achter de display als je het ding aanzet?
Uiteraard zijn er grotere uitdagingen,
maar als er geen remote out aanwezig is (wat een hele grote kans is)
dan is het toch ook een grote uitdaging om iets te fabriceren zoals ik het zou willen.
Er zit geen verlichting achter het display en daar zou ik dan ook niets aan hebben omdat het display in de afstandsbediening zit.