Hallo,
Ik speelde een audiocassette af met deck B van cassettedeck Yamaha KX-W321.
Alles werkte goed.
Na afloop van de cassette schakelde hij automatisch om met autoreverse naar kant 2 van de cassette.
Bij het afspelen van kant 2 klonk het geluid heel dof. Alsof alle hoge frequenties met een equalizer werden weggefilterd.
Daarna blokkeerde het loopwerk.
De transportfuncties van deck B werken niet meer. Deze zijn elektronisch bediend.
De bediening van eject is mechanisch. Dit werkt ook niet (voor deck B).
Hoe kan ik dit best oplossen?
Moet ik de cassettedeck openmaken of is er een gemakkelijkere oplossing?
Mvg,
Pascal
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
op de gok is met het omschakelen naar kant b de mechanica vastgelopen. als de kop op de tape blijft staan kan het klepje ook niet meer open vaak. je zult het ding open moeten draaien en de boel zo los zien te halen.
Ik heb de cassette er uit gekregen.
Helaas heb ik moeten vaststellen dat de kop gedeeltelijk verdraaid is.
Ik vind het raar dat deck a een vaste kop heeft en deck b een kop die fisiek draait.
Misschien omdat deck b voor opname dient?
Ik weet niet hoe ik de kop van deck b in de juiste positie moet zetten.
Ik kan er wel lichtjes aan draaien, maar de kop draait dan telkens terug naar de verkeerde positie.
Op deze manier is deck b onbruikbaar : (
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Draaiende kop kent 2 vergrendelde standen en dan gaat het om de autoreversefunctie.
Zou zomaar kunnen dat er gewoon een snaar afligt.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (34%)]
Ja. Dat kan, maar ik heb helaas niet de technische kennis om dat te herstellen vrees ik.
Ik had de cassettedeck een aantal jaren geleden gekocht om cassetjes over te zetten naar computer.
Dit overzetproces was bijna afgelopen en juist nu gaat deck b stuk : (
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
deck a is geen autoreverse deck en deck b wel. de meeste dubbeldecks hebben maar 1 autoreversedeck. dat was goedkoper..
als de kop schuin staat is de kans op verouderd vet of vastgelopen mechanica groter, de kop is vaak met een tandwiel aangedreven, als de mechaniek omschakelt van kant a naar kant b draait de kop rond maar dat kan als de kop niet snel genoeg zakt uit de cassette niet doorgaan. gezien je het over dof geluid hebt lijkt het alsof de tape al niet goed over de kop liep, dan krijg je ook dof geluid. dit kan door de aandrukrol zijn veroorzaakt, die heeft een autoreversedeck ook 2..