Hallo allemaal.
Ik heb gisteren een heel grote muziek box gekocht zonder case of versterker of kabel, nu ik hem wilde proberen op zijn max ging hij maar evensterk als mijn andere kleindere boxen hoe kan dit?
Is dit omdat mijn cd speler maar een bepaalde wattage kan geven of omdat er geen versterker bij zit ?

We zijn niet helderziend... ;)
Is het een passieve/actieve box? Wat voor versterker?

Wat Arco zegt, iets meer info is wenselijk.
Ik vermoed dat je er een losse versterker bij nodig hebt.

klinkt alsof je een speaker recht aan je cdspeler wilt hangen
dat kan natuurlijk nooit

verder:

Op 22 juni 2013 15:07:44 schreef misterwinner:
Is dit omdat mijn cd speler maar een bepaalde wattage kan geven of omdat er geen versterker bij zit ?

wat is het verschil ;) wat doet een versterker...

Ok begrijp ik
speaker: ik denk passief
diamter box 20 diep 5cm
gewicht 1.5 kg

Na het testen op mijn cd speler (rood en wit draadje naar een jack pin) ging hij heel goed helder geluid enzo
maar hij ging niet sterker als de kleinere box ernaast ik wil hem luider laten spelen moet ik zorgen voor een externe versterker,voeding ofzo? Of gewoon een media speler die een groter vermogen aankan?

Als er geen 230V of voedings aansluiting op zit is het een passieve speaker. Dan zul je er altijd een versterker bij nodig hebben.
(Bij een actieve speaker zit de versterker in de speaker ingebouwd.)

Wij willen dus graag weten hoe je de speaker getest hebt.
* Met een losse versterker (bron-amp-speaker)
* Of zonder losse versterker (bron-speaker)

Ok dus het is dus een passive speaker
Hoe ik hem getest door een jackplug aan de witte en rooie draad van de speaker te solderen en dan in mijn cd speler te pluggen .

Om die te gebruiken moet je dus een versterker er tussen zetten.

Op 22 juni 2013 15:17:33 schreef DK:
klinkt alsof je een speaker recht aan je cdspeler wilt hangen
dat kan natuurlijk nooit

verder:
[...] wat is het verschil ;) wat doet een versterker...

Zoals DK zegt, een passieve speaker rechtstreeks aansluiten op je cd speler zal niet werken, d.wz. dat er maar een heel zacht geluid uit zal komen.

Je moet je cd speler aansluiten op een versterker en daar de speaker op aansluiten.

Wat voor versterker een zelfgemaakte?

Ok mijn speaker is min. 300 wat dus een schakeling van op deze site is voor lichtere denk ik hebben jullie soms een schakeling voor zo een versterker ?

een speaker van 20cm?
denk dat je met 10w al meer dan genoeg hebt

dat ding is no way in de buurt van 300w

Ik mag er toch vanuit gaan dat je wel weet wat een versterker is en hoe er die uitziet?
Google anders even of kijk bij Google afbeeldingen, ook op Marktplaats kun je inspiratie opdoen.

Een zelfbouw versterker is een optie, maar om eerlijk te zijn lijkt me dat niet zo'n goed idee.
Een HiFi versterker of surroundset (waarvan de versterker níet in de subwoofer zit) kan ook.
En je kan een autoradio of autoversterker gebruiken, maar dan moet je wel zorgen voor een goede voeding van 12 V die veel stroom kan leveren (dus geen universele netadapter).

Op 22 juni 2013 16:32:32 schreef DK:
een speaker van 20cm?
denk dat je met 10w al meer dan genoeg hebt

dat ding is no way in de buurt van 300w

hij is dubbel zo groot als een van mijn sony boxen waar er in't groot opstaat 120 watt
De diameter is 26.5 cm om precies te zijn :-)
zoiets http://wgs4.com/files/imagecache/product_full/BI_retro30_front.png
dat kwam uit zoiets http://www.live-for-music.com/ekmps/shops/musicplace/images/stage-line…

Maar moet je bij een 10 watt versterker een boxje van 10 watt hebben?

Maar hoe kan ik een auto radio als verterker gebruiken?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (5%)]

Op 22 juni 2013 16:47:44 schreef misterwinner:
Maar hoe kan ik een auto radio als verterker gebruiken?

Een autoradio ís ook een versterker.
De meeste autoradio's van tegenwoordig hebben een line-input en sommige zelfs een USB aansluiting waarop je je mp3 speler of een geheugenstick met mp3's kan aansluiten en dan vanaf de autoradio die bestanden kan afspelen.
Als je een oude autoradio hebt zonder line-in, maar wel met cassettespeler, zijn daar handige "omvormers" voor te koop.
Je sluit de kabel die aan het cassettebandje hangt aan op een bron en de cassette brengt het geluid over op de koppen van de cassettespeler.

en waarop word de box zelf aangelsoten ?

Probeer de luisprekeraansluitingen eens... ;)

Op 22 juni 2013 16:56:23 schreef misterwinner:
en waarop word de box zelf aangelsoten ?

Op de autoradio, daar zitten draden aan om luidsprekers op aan te sluiten, meestal via een zogenaamde ISO-connector.

Kan ik als voeding ervoor een pc voeding gebruiken?

Op 22 juni 2013 17:13:08 schreef misterwinner:
Kan ik als voeding ervoor een pc voeding gebruiken?

In principe wel, je moet dan alleen zorgen dat je eventueel nog andere spanningslijnen belast en/of bepaalde verbindingen maakt om hem aan te laten gaan.
Met de zoekfunctie kun je hier legio topics over vinden.
Let wel op dat je voeding voldoende stroom kan leveren op de 12 V lijn.

ok lang geleden ondertussen maar nogsteeds zelfde probleem
waarop moet de box eriz geen iso connector enkel en bloknje met 4kabels
rd,zwrt,blouw,grn wat nu?

Kijk evt eens in de handleiding van de autoradio ;)

Wandel even de kringloop binnen, en pak daar een versterker van de plank, daar zit de voeding al ingebouwd.

Als je niet van plan bent zelf ook wat uit te zoeken over hoe je een audiosysteempje bouwt, dan gaat het je nooit lukken om dit aan de praat te krijgen. We gaan niet alles voor je voorkauwen.

Zoek op hoe een autoradio met ISO aansluiting werkt. Google geeft minstens 100.000 hits op dat onderwerp.

PS. een losse speaker is geen box, elke speaker moet in een (liefst goed berekende) box als je lage tonen wil horen.