Heren en dames techneuten,

Ik heb hier een versterker / eintrap van pioneer staan, waarvan een kant van de eindtrap het niet doet, zowel bij a als b dezelfde kant.

Dit probleem heeft zich eerder voor gedaan, en heb hem toen laten reparenen, en dat is ook te zien. Er zitten namelijk 4 transitoren in, waarvan er 2 zijn vervangen, voor een ander soort.

2x de MSA1302 en 2x de MSC 3281 zitten er nu in. de buitenste 2 en de binnenste 2 transitoren matchen.

Nu ben ik al even aan het zoeken geweest, naar eventuele meetwaarden, maar kan er maar weinig van vinden. Als ik met de ohm meter ga meten tussen de 2 verschillende transitoren, dan meet ik wel verschillen, maar geen idee, welke nu goed is, en welke kapot. Miss kan iemand mij vertellen welke er orgineel in horen, en heeft iemand miss wat meer info over deze transtoren door te meten ?

Alvast bedankt

Rick

als toendertijd hetzelfde kanaal niet werkte, zijn de nieuwe torren toen al vervangen. wrs moet je dan de originele torren vergelijken met de vervangen exemplaren. wrs ligt er dan weer 1 uit. als de reparatie nog recent is, kan het nog garantie zijn of je hebt een speaker welke stuk is en de trap te zwaar belast..

@ 1: Ik heb de link bekeken, maar kan hem niet openen of downloaden.

@ 2: De reparatie is uitgevoerd door een beun de beunhaas, dus garantie zit er niet op. En ik heb geen idee, welke kant van de eindtrap er toendertijd uitlag, vandaar ook de vraag, welke torren orgineel zijn, en welke vervangen zijn.

En eventuele meetwaarden, om te controleren of ze difect zijn of niet.

Dus als iemand nog meetinfo, of datasheets heeft, hou ik me aanbevolen

Gooi je mail adres openbaar, dan mail ik hem naar je toe

Edit, werkt hier tijdelijk ook niet, ik blijf het proberen

[Bericht gewijzigd door Gadget_inc op (36%)]