Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
ik had dus deze programmer van de site gebouwd maar kreeg hem met geen mogelijkheid aan de praat... kan iemand vertellen welke zelfgebouwde programmer hij gebruikt en HOE hij de software gebruikt ... ook met eventuele drivers of wat dan ook...
plz? zit er nogal om verlegen... 
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Erik
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Erik
mja ik weet het ,sorry,ik zat eigenlijk op jou te wachte omdat ik weet dat jij die dingen progged welke programmer gebruik jij dan
Laurens
Fuses are your best friends, they even give their life for you...
Als je een multimeter hebt dan kun je zelf de schakeling gaan onderzoeken. Probeer de fouten te ondekken door dingen te gaan meten en uit te sluiten.
Pak gewoon de meter en prik hem op de volgende dingen:
- Geeft het programma wel signalen door aan de serieele poort?
- Zo ja, komen deze signalen wel aan op de componenten op de picprogrammer?
- Meet de emitter van de BC547B als er op de serieele poort pin 4, 8 en 5 een spanning blijkt te staan.
- Meet of de pic wel de juiste voedingsspanning heeft.
Het is niet zo'n ingewikkeld schema. Met een beetje meten en denken kom je er vast wel uit.
Erik
ik weet bijna wel zeker dattie goed is... heb namelijk de autoroute (schema naar board functie) van eagle gebruikt... en nog doetie het niet...
tleek mij ook wel te mooi om waar te zijn... in ieder geval de programmas detecteren hem gewoon niet...
ik ha de officiele drivers van de site waar hij origineel vandaan komt en dan moest je invoeren welke compoort hij zat vul je dat in en dan zegt hij geen programmer gevonden... dus ik ga een andere bouwen de Noppp programmer hier te vinden lijkt deze wat beter???
http://www.covingtoninnovations.com/noppp/
Laurens
in ieder geval de programmas detecteren hem gewoon niet...
De programmersoftware detecteerd hem via een inputpin. Zo op het eerste gezicht te zien is dat bij de schakeling van deze site pin 4 of 8.
dus ik ga een andere bouwen de Noppp programmer hier te vinden lijkt deze wat beter???
Als je toch een andere wilt gaan bouwen, ik kan deze aanraden:
http://www.semis.demon.co.uk/Pics/PICmain.htm
Ik heb deze een tijdje geleden gebouwd en hij werkte in 1 keer.
Erik
kijk ... op zon antwoord zat ik te wachten!! bedankt!! serieus 
hoef je hier verder ook geen andere programma´s aan te zetten behalve ic prog??
[Bericht gewijzigd door Erik op ]
Erik
en zit er ook een componenten layout bij?
edit:heb em gevonden!! sorry
[Bericht gewijzigd door Erik op ]
Laurens
Jep.. geen drivers of wat dan ook.
Maareeeh.. ik heb geen idee of het onder een NT-kernel (win2000 enz) werkt. De picprogrammer-pc hier draait win98.
Erik
ik heb 2 computers een p233 op win98 en een plll 800 op win2000 advanced server (daar zallie vast niet opdraaien,alhoewel alle normale software draait er wel op
en IC prog werkt ook dus het moet kunnen)
Laurens
Ja, maar IC prog kan wel onder win2k draaien, maar hij mag echt niet de serieele poort direct aanvragen. Das het probleem van die NT-kernels.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op za 08-06-2002 10:06:16 schreef Erik:
ik weet bijna wel zeker dattie goed is... heb namelijk de autoroute (schema naar board functie) van eagle gebruikt... en nog doetie het niet...
tleek mij ook wel te mooi om waar te zijn... in ieder geval de programmas detecteren hem gewoon niet...ik ha de officiele drivers van de site waar hij origineel vandaan komt en dan moest je invoeren welke compoort hij zat vul je dat in en dan zegt hij geen programmer gevonden...
Het is zo'n simpel schema en nog werkt het niet bij jouw?
Ik zal je ff vertellen wat je moet doen, het is namelijk heel erg simpel, die software hoeft heel je boardje niet te vinden. Het is gewoon ff goed instellen en programmeren maar.
Kies voor de harware instellingen voor de JDM Programmer. Laat de rest gewoon staan zoals het staat, behalve dan je compoort maar dat snap je zelf ook wel. Kies daarna bij de opties voor het tabblad programmeren, en vink daar ALLEEN aan: Controle gedurende programmeren. Vervolgens weer teruggaan naar het gewone programma. Kies rechts de PIC16F84A. Open daarna met bestand->openen je .hex file (dus niet je asm maar je HEX file). Kies daarna het type oscillator, XT voor kristal (als je een kristal gebruikt voor de klok). En kies bij fuses alleen voor PWRT. Prik je PIC nu in het boardje douw het in je com-poort, klik op acties->programmeren component, wacht tot die klaar is en dan kun je gaan testen of het erop staat door je PIC van je programmeerprintje te verwijderen en in je project of testboard te prikken.
Erik
had ik al gedaan 
maarja ik vind die ik van laurens heb ook een stuk mooier en professioneler eruit zien
Bastiaan
Op za 08-06-2002 19:59:22 schreef Erik:
had ik al gedaanmaarja ik vind die ik van laurens heb ook een stuk mooier en professioneler eruit zien
Ja, nogal logisch want daar kun je veel meer mee.
Erik
jup en hij ziet er professioneel uit,en je kan bijna alle ermee programmeren dus hoef je niet bij elke pic een andere programmer te bouwen en leuke ledjes erop enzo