Ik bezig met het opknappen van mijn yamaha c60 en had in mijn vorige post al begrepen dat de inputschakelaars, een zwak punt is bij
deze voorversterker.
Ik had toen ik hem pas had, tuner spray in de schakelaars gespoten
doch met matig resultaat.
Ik wou jullie mening vragen, wat voor spray of ik kan gebruiken
om de oxixidatie van de schakelaars te verwijderen.
Het zijn trouwens alps schakelaars dus ik durf geen kontaktspray te
gebruiken, want ik denk dat de kontakten verguld of verzilverd zijn
en kontaktspray is mischien te agressief?
Dus gaarne jullie mening wat ik voor spul kan gebruiken om de slechte kontakten op te heffen.
12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Kontakt WL voor reinigng en Kontact 61 ter bescherming.
http://www.ingcon.nl/image/imagedir/producten/KontaktChemie.pdf
Bedankt voor de tip en de link naar de brochure!!Ik ga je
advies in ieder geval opvolgen.
Ik had in het verleden altijd slecht resultaat met kontakt 60
vandaar mijn vraag.
mvgr,
John
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Dubbel topic 
http://www.circuitsonline.net/forum/view/113890
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die schakelaars zijn de reden geweest voor mij om een andere preamp te kopen. contactspray en dergelijke helpen maar tijdelijk, openhalen is niet te doen, contacten breken af, buigen krom en het is echt 1mm spul in die knoppen. uiteindelijk heb ik er gans andere schakelaars ingezet en de frontprint veranderd. het ding staat als reserve nu.. de vele flatcables bruin,rood,oranje zijn ook met gammele stekkers aangesloten wat de boel niet beter maakt..
je kunt ook nog relais erin zetten, de spoel stroom over 1 contact van de oude schakelaars zorgt wel dat ze blijven werken.. de bronkeuze ledjes voorop worden wel raar geschakeld, ipv een maakcontact zat er een tor op die met een rustcontactje gestuurd werd meen ik.
Op 5 juli 2013 23:10:00 schreef testman:
die schakelaars zijn de reden geweest voor mij om een andere preamp te kopen. contactspray en dergelijke helpen maar tijdelijk, openhalen is niet te doen, contacten breken af, buigen krom en het is echt 1mm spul in die knoppen. uiteindelijk heb ik er gans andere schakelaars ingezet en de frontprint veranderd. het ding staat als reserve nu.. de vele flatcables bruin,rood,oranje zijn ook met gammele stekkers aangesloten wat de boel niet beter maakt..je kunt ook nog relais erin zetten, de spoel stroom over 1 contact van de oude schakelaars zorgt wel dat ze blijven werken.. de bronkeuze ledjes voorop worden wel raar geschakeld, ipv een maakcontact zat er een tor op die met een rustcontactje gestuurd werd meen ik.
Ik had een schakelaar geopend, dit was de muting schakelaar en inderdaad slecht in elkaar te zetten.Ik heb hem uiteindelijk door verbonden op de print.
Ik heb trouwens de fout gevonden waarom hij weinig uitstuurde en
toen ik het ontdekte moest even hard lachen.
Het bleek de continuous loudness draaiknop te zijn; deze was verkeerd gemonteerd.
Deze knop moet namelijk indien volledig opengedraaid met het nokje
naar boven wijzen.
De knop was al verkeerd gemonteerd en logischerwijs indien dichtgedraaid staat het nokje links onder/ opengedraaid rechtsonder
net als iedere volumeregelaar knop.
Doch bij de yamaha verloopt die verdeling anders.Dus in de oude situatie stond de regelaar maar half open.
Het is ook heel onlogisch want je denkt als de regelaar open staat dat de loudness maximaal is doch dit is juist minimaal en wordt
als je naar links draaid juist maximaal.
Dus daarom ff hard gelachen.In ieder geval nog bedankt voor de reply's.
mvrg,
John