LS,
deze autoradio blijft maar "seek" aangeven. Ik heb hem gisteren even snel gecontroleerd op losse contacten maar tot nu toe geen giga resultaat.
Het lijkt er op dat er een soort front end tuner in zit: een tuner plus middenfrequent in een, hoogfrequent er in, laagfrequent er uit. Het is een no-budget plan, even een nieuwe tuner kopen is er niet bij, de bezitster heeft een krappe beurs. Maar dat is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling van circuits online (vervangen ipv repareren).
Ik heb de gebruiksaanwijzing en de service manual.
Nou, soms kan het wel degelijk verstandig zijn om meteen het advies om nieuw te kopen te geven. Dit is nou net een schoolvoorbeeld van zo'n geval.
Het zal ongetwijfeld erop uitdraaien dat het TUX-020 front-end stuk is; dat is nl. in 98 procent van dit soort gevallen zo. (Om de kwaliteit ervan te beschrijven hadden ze deze wereldtuner beter TUK-020 kunnen noemen, en dan de letters precies andersom kunnen zetten.)
Een nieuw front-end kopen zit er niet in zeg je, dus dan zal je hem moeten repareren. Ik wens je heel veel succes, met al die kleine SMD-onderdelen in zo'n klein blikje, zonder schema.
Repareren is leuk, maar in veel gevallen op rationele gronden niet haalbaar. Als er voor de bezitster-met-de-krappe-beurs emotionele zaken meespelen, kijk dan eens of je een andere Sony headunit uit hetzelfde era op de kop kan tikken. Deze front-ends werden destijds in heel veel modellen gebruikt. Voor twee tientjes haal je bij ene Rens in Almere een XR-5600RDS op lees ik op Marktplaats.
Beste J,
Bedankt voor dit goede advies. Heb jij een idee over de prijs van deze TUX bij Sony? Je bent erg stellig over het stuk zijn dus ik vaar even op jouw koers.
Ik kan losgekomen spoeltjes vastsolderen, als ik denk aan mijn tv/video verleden (koelspray in het MF spuiten, en net zolang doorsolderen dat de MF geen krimp meer gaf). Maar goed, of dat in deze MF zo is.....
Het is een TUX-010, is deze even beroerd?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (6%)]